Политика  5 мая 2008 14:03:46

Автор: Андрій Дутчак

Літа не буде!

Літа не буде!
Згідно наказу Міністерства освіти № 1172 від 25.12.2007 р. прийом до вищих навчальних закладів на освітньо-професійні програми підготовки (в тому числі спеціаліста та магістра) здійснюється за конкурсом, незалежно від форми власності вищого навчального закладу та джерел фінансування навчання. Перші спроби запровадити нові правила вступу відбулися ще на початку 2007 року. Одначе, тоді їх просто не прийняли самі студенти і вийшли на акції протесту. Методом колективного тиску та письмових звернень студенти домоглися відміни указу і в 2007 році прийом нових магістрів та спеціалістів відбувався за старими схемами. Проте, не могло ж так тривати вічно.

І ось в 2008 році Міністерство робить чергову спробу. На цей раз варто відмітити практичну бездіяльність самих студентів. Їм, наче б то, байдуже до нововведення, на відміну від своїх попередників. Насправді ж, причина цієї бездіяльності полягає в тому, що більшість ВНЗ по своєму потрактували наказ Міністерства і таким чином захистила права своїх спудеїв. Зокрема, Національна юридична академія України імені Ярослава Мудрого у Харкові та Львівський національний університет імені Івана Франка для тих студентів, які бажають продовжити навчання у рідному закладі враховує державні екзамени як вступні. Проте так зробили не всі ВНЗ.

В Українській академії друкарства студентам таки доведеться «відмахати» все літо за підручниками та конспектами. Адміністрація закладу вирішила не сваритися з Міністерством і чітко дотриматись процедури вступу. З однієї сторони – абсолютно правильно і логічно. Має ж бути порядок. Проте, з іншої сторони, в цій ситуації студенти залишились так би мовити «за бортом». В «нагрузку» до звичної сесії, державних екзаменів, захисту бакалаврської та практикуму у них тепер ще й з’явились вступні іспити на п’ятий курс.

Тож навіщо цих додаткових екзаменів і чи можна обійтися без них, як це продовжують робити кілька ВНЗ України? Їхнє введення передбачене приєднанням Української системи освіти до Болонського процесу. Вже ні для кого не секрет, що через невідповідність вітчизняного законодавства та світових норм у нас склалась дивна ситуація з освітнім рівне бакалавра. Що він дає? В принципі – нічого. Адже це незакінчена вища освіта. Тобто, виходить що бідолашний студент вчиться всі чотири роки, здобуває бакалавра і за двері. Адже згідно нових правил, ВНЗ зобов’язаний відраховувати студентів після завершення курсу бакалавра. Ну і звісно подальші іспити, що передбачає нову мороку з документами, біганину за довідками, постійні нерви і недоспані ночі. Та й ціна велика – можна так і залишитись за дверима з нікому не потрібним дипломом бакалавра.

Дійсно непотрібним? В Україні так. А от закордоном навіть ректори деяких ВНЗ мають диплом бакалавра. В Європі бакалавр – це нормально, навіть почесно. Це і є закінчена вища освіта. От тільки наш бакалавр м’яко кажучи трішки не дотягує до їхнього. Якщо все спростити, то в принципі наш спеціаліст – це і є Європейський бакалавр. Ось так закрутили долю студента нюанси вітчизняного законодавства.

А що з юридичної точки зору? В принципі – все законно. Студент, згідно закону України «Про вищу освіту» має право на ліні канікулярну відпустку тривалістю не менше ніж вісім календарних тижнів. Але, беручи до уваги нововведення Міністерства, після четвертого курсу бакалаври вже не є студентами, а випускниками. Тобто вони можуть в подальшому стати абітурієнтами, подавши документи на вступ, або ж так і залишитися з нікому не потрібним дипломом. Тож в юридичних аспектах допомоги спудеям не знайти.

Залишається тільки оцінити всю ситуація з точки зору тверезого розуму. Закінчення четвертого курсу – період, коли молодій людині якраз потрібно братися за свою самореалізацію. Молодий, ще не сформований остаточно спеціаліст має величезне бажання спробувати реалізувати здобуті навички. Можна влаштуватися на тимчасову роботу, можна поїхати на стажування закордон, можна вступити в громадську організацію в якості волонтера. Літо – це саме та пора, коли потрібно реалізовувати всі задуми та плани, складені протягом навчального року. Так було завжди, до цього сезону.

Цього літа їм доведеться знехтувати всіма планами. Літо для четвертокурсників в принципі нічим не відрізнятиметься від іншої частини року: далі підручники, конспекти, екзамени. І що основне, знайти вихід з цієї ситуації важко. Тут все залежить виключно від волі Міністерства та адміністрації ВНЗ. Страйкувати можна, але ж чи варто. Страйки не можуть тривати вічно. Наступні випуски четвертого курсу вже будуть готові до того, що в період випуску літа у них не буде. А ось одним курсом доведеться знехтувати. Вони повинні просто пережити цей період з почуттям, що жертвують собою заради приведення вітчизняної системи освіти до Європейського стандарту.

От тільки шкода, що ніхто в цих студентів так і не спитав: а чи хочуть вони цього? І винних в ситуації що склалася знайти неможливо. Адже все законно: документи, рішення. Ба більше, адже все робиться якраз заради благ цих самих студентів. Адже відтепер після четвертого курсу можна поступати на п’ятий в будь який навчальний заклад України і продовжувати здобувати освіту там. Проте, сумнівно, що так багато спудеїв поступали у свої навчальні заклади з ідеєю після четвертого курсу піти в інший. В цьому випадку їхньою думкою теж знехтували.

Отак, на фоні замовчувань, впертого просування ідей та відсутності комунікаційного фактору (зробимо, аби зробити) в Україні і впроваджують нові стандарти освіти. Ідея, що «ціль виправдовує засоби» жива і продовжує жити в головах очільників нашої держави. Ось тільки може настати час, коли студентам набридне мовчки спостерігати і вони таки повторять подвиг своїх попередників. А як відомо, ні один страйк ще не привів до конструктивного рішення. І тоді Міністрам доведеться піти... на поступки студентам. А поки-що всі чекають.

Количество просмотров: 2605
delete
Андрій Дутчак, свободный журналист "ХайВей" 
Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Зарегистрироваться
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +2
Всего комментариев: 8, Всего рецензий: 8
Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

||

Рецензии

Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
14:15 05/05/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Наша система освіти з кожним днем все більше неприємно дивує...
15:32 05/05/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Сумно за студентів 4-го курсу.
17:30 05/05/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
17:36 05/05/08
Bdjola Киев
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
19:25 05/05/08
lavra Киев
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
...А поки всі чекають...
Слушна стаття.
19:43 05/05/08
Дякую. Теж так вважаю :-)
Согласен? + -
16:20 06/05/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Ото таке... Нащо робити простим те, що можна ускладнити. Так і є, у Європі, середня освіта займає 12 років, а тоді, ще 5 - вища. Ми недотягуємо 1 рік... А от, чи треба стільки років човпти воду у ступі? Правильно автор розставив акценти.

Будемо мати багато бакалаврів. От якби вони ще щось робити вміли, то ціни б їм не було... На жаль наш рівень бакалавра готує студента не для роботи, а для подальшого навчання... Реформа необхідна.

В Італії ті ж проблеми. З приходом нового мін. освіти старі реформи кидаються на півдороги і започатковуються нові. Важко студентам, важко викладачам. Біда, та й годі.

Але я позитивно дивлюсь на речі, тому вважаю, хто хоче чомусь навчитись, то навчиться.
21:39 05/05/08
lavra Киев
+0 | -0
Маріанна,я згідна,хто хоче чомусь вчитись-вчиться. ‘best‘
Согласен? + -
21:00 06/05/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Наверное, нигде не поизводится столько экспериментов, как в системе образования ‘sad‘ при этом, похоже, совершенно забывают, что речь идёт о живых людях...
07:49 06/05/08
А тому що в цих "експериментаторів" немає ніякого відчуття відповідальності
Согласен? + -
16:21 06/05/08
||

Комментарии

Тинькова Наталия Мариуполь
+0 | -0
Слава Богу, что я уже давно закончила университет и не участвую в этом фарсе, имя которому "Маразм".
А студентов жаль. Но молодёжь нынче пасивна, мы всё-таки группой отстаивали свои права, за что нас грозились отчислить также всей группой. Но ведь не отчислили!!!
Согласен? + -
15:27 05/05/08
Ільвен Киев
+0 | -0
Рекомендує цей матеріал
Чому? Тому що не можна міняти щоб то не було недумаючи
Согласен? + -
15:29 05/05/08
Студенти теж щось роблять, але протести в цьому випадку це не вихід. Треба шукати "конструктив". Наприклад, в моєму ВНЗ наразі тривають перемовини з ректором. Можливо, це щось дасть.
Согласен? + -
17:44 05/05/08
Аврора Киев
+0 | -0
Куди котиться наша система освіти? ‘dknown‘
А з тим тестуванням,то взагалі...Краще промовчу...Я за прогрес,але тільки,коли ми маємо належний до цього рівень...
Согласен? + -
21:51 05/05/08
+0 | -0
Зауважте, що власне Львівський національний університет імені Івана Франка, який ще рік тому очолювався паном Вакарчуком (котрий у свою чергу тепер керує Міністерством такої-сякої освіти і науки і відповідальний за нові антигуманні експерименти над багатостраждальною освітою, освітянами та студентами), плювати хотів на витівки колишнього ректора (при цьому зараз ЛНУ керує в.о. ректора; пан Вакарчук тримає для себе місце до останнього - боїться, видно знає, що після грядущих виборів президента його по голівоньці не погладять і знову до міністерства не запросять, тому й тримає за собою плацдарм для відступу), і зберігає статус кво. Хіба тут треба пояснювати, хто під чиїм дахом, і чиї вуха стирчать за кадром?
Согласен? + -
17:40 06/05/08
+0 | -0
Не знаю, це Ви написали:
"Насправді ж, причина цієї бездіяльності полягає в тому, що більшість ВНЗ по своєму потрактували наказ Міністерства і таким чином захистила права своїх спудеїв. Зокрема... Львівський національний університет імені Івана Франка для тих студентів, які бажають продовжити навчання у рідному закладі враховує державні екзамени як вступні".
Я тільки прокоментував, чому, на мою думку, ЛНУ не боїться не виконати вказівки Міністерства. Що дозволено попові - не дозволено дякові, - каже народна мудрість.
Сам я мав щастя розрахуватися з ЛНУ (про що зовсім не жалію), тому внутрішню кухню вже знаю не настільки добре, щоби стверджувати, так це чи ні. Може Іван Олександрович і змусить проректорів та деканів виконати свої "геніальні" новаторства, хоча б задля прикладу іншим. Поживемо-побачимо.
Согласен? + -
16:31 07/05/08
Галина возна Николаев
+0 | -0
Рекомендує цей матеріал
Чому? Бо треба щось із цим робити!
Согласен? + -
14:33 05/05/08
То я так розумію, що в ЛНУ таких "експериментів" ніхто не проводить?
Согласен? + -
16:10 07/05/08
Напишите, пожалуйста, нам, если Вы считаете, что это - плагиат
Это плагиат!

Live

43 сек. назад

Роман К комментирует материал Очередное скотство от «аппозиции»

1 мин. назад

Иришенька Лазур комментирует рецензию на публикацию "В" или "НА"? "НА" или "В"? Как говорить правильно?

3 мин. назад

Alexey Rata комментирует материал ТОП: СЕМЬДЕСЯТ ЛУЧШИХ ПЕСЕН ДРУГИХ АВТОРОВ. КРЕПКИЕ ЗАЧЁТНИКИ

4 мин. назад

Чертополох комментирует материал стихи

4 мин. назад

Alexey Rata комментирует материал ТОП: СЕМЬДЕСЯТ ЛУЧШИХ ПЕСЕН ДРУГИХ АВТОРОВ. КРЕПКИЕ ЗАЧЁТНИКИ

5 мин. назад

Сергій_37 пишет рецензию на публикацию Військовий переворот чи російська провокація в мережі Інтернет

5 мин. назад

Alexey Rata комментирует материал ТОП: СЕМЬДЕСЯТ ЛУЧШИХ ПЕСЕН ДРУГИХ АВТОРОВ. КРЕПКИЕ ЗАЧЁТНИКИ

6 мин. назад

Сергій_37 рекомендует материал Військовий переворот чи російська провокація в мережі Інтернет

6 мин. назад

Алексей Смирнов комментирует материал "В" или "НА"? "НА" или "В"? Как говорить правильно?

7 мин. назад

Alexey Rata комментирует рецензию на публикацию ТОП: СЕМЬДЕСЯТ ЛУЧШИХ ПЕСЕН ДРУГИХ АВТОРОВ. КРЕПКИЕ ЗАЧЁТНИКИ

7 мин. назад

Alexey Rata комментирует рецензию на публикацию ТОП: СЕМЬДЕСЯТ ЛУЧШИХ ПЕСЕН ДРУГИХ АВТОРОВ. КРЕПКИЕ ЗАЧЁТНИКИ

8 мин. назад

Алексей Смирнов комментирует рецензию на публикацию "В" или "НА"? "НА" или "В"? Как говорить правильно?

10 мин. назад

Сергій_37 комментирует материал Очередное скотство от «аппозиции»

11 мин. назад

I.Htoz'ivsalo комментирует материал "В" или "НА"? "НА" или "В"? Как говорить правильно?

12 мин. назад

Сергій_37 комментирует материал Очередное скотство от «аппозиции»

13 мин. назад

Сергій_37 комментирует материал Очередное скотство от «аппозиции»

14 мин. назад

плеханов комментирует материал "В" или "НА"? "НА" или "В"? Как говорить правильно?

17 мин. назад

Марія Гальчин рекомендует материал Симфония Одиночества...

20 мин. назад

I.Htoz'ivsalo комментирует материал "В" или "НА"? "НА" или "В"? Как говорить правильно?

22 мин. назад

Олекса Косар комментирует рецензию на публикацию Очередное скотство от «аппозиции»

22 мин. назад

Сергій_37 комментирует рецензию на публикацию Очередное скотство от «аппозиции»

23 мин. назад

Чертополох комментирует материал стихи

24 мин. назад

Володимир Павлович комментирует материал Очередное скотство от «аппозиции»

 

Портал гражданской журналистики. Интернет-издание ХайВей. Портал громадянської журналістики. Інтернет-видання ХайВей.

Усі права застережно © 2005-2012 ХайВей.

Передрук матеріалів дозволяється з посиланням на ХайВей.

ХайВей не несе вiдповiдальностi за матерiали, опублiкованi журналiстами видання.

Матеріали рубрик БІзнес повідомляє та Світ політики публікуються на правах реклами. ХайВей не несе відповідальностІ за їхній зміст.

i.ua Rambler's Top100 bigmir)net TOP 100