О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Для СМИ  6 июня 2018 14:21:30

Автор: Наша Версия

У Києві відбудеться найбільший будівельний форум - Дні FIDIC в Україні

В Інформагентстві «УНІАН» відбулася прес-конференція, на якій громадськості розповіли про подробиці організації та програми масштабного будівельного форуму «Бізнес-дні FIDIC в Україні».

У Києві відбудеться найбільший будівельний форум - Дні FIDIC в Україні

Відео з прес-конференції: https://www.unian.net/multimedia/video/press/10027925-dni-fidic-v-ukraine.html

«Це вже другий за рахунком найбільший Форум Бізнес-дні FIDIC в Україні. Цього разу він присвячений темі інфраструктурного будівництва, і відбудеться 14-15 червня на території київського готелю Ramada Encore (Столичне шосе, 103)», - повідомила президент Асоціації інженерів-консультантів України (АІКУ), уповноважений представник FIDIC в Україні Яна Щигурова.

«Даний захід знаменний тим, що збігається з ювілеєм нашої асоціації, яка є членом FIDIC вже 10 років, а з 2016 року ми є офіційними представниками FIDIC в Україні. На ньому будуть присутні керуючий директор FIDIC Енріко Вінк, представники дирекції FIDIC по кураторству країн Східної Європи, приїде також акредитований тренер FIDIC Адріана Спассова. На заході фахівцями FIDIC будуть проведені тренінги, в тому числі, пройде професійний семінар, де наші інженери-консультанти, які бажають працювати за європейськими стандартами, зможуть отримати сертифікати FIDIC», - розповіла організатор конференції.

Яна Щигурова нагадала, що в 2017 році FIDIC оновив свої проформи, за якими ведеться будівництво в розвинених країнах і за якими працюють всі провідні компанії.

«Запрошені фахівці розкажуть, які саме були зроблені зміни. В першу чергу, вони стосуються функції незалежного інженера-консультанта, який є ключовою фігурою в сучасному будівельному бізнесі. Ще 100 років тому FIDIC ввела це поняття і з тих пір жодне серйозне будівництво не обходиться без їх безпосередньої участі. Про функції та обов'язки інженерів-консультантів як раз будуть говорити на форумі», - повідомила президент АІКУ.

За її словами, сьогодні на державному рівні робляться певні кроки, щоб привести українську будівельну галузь до європейських стандартів. Але для повноцінної реформи не вистачає багатьох чинників. Зокрема, в комісіях, які займаються імплементацією та адаптацією нормативів для українського ринку, не вистачає компетентних фахівців - профільних юристів і представників будівельного бізнесу. Також часто, зміни стосуються лише зовнішніх параметрів, змін в термінології, тоді як в роботі, як і раніше використовують застарілі нормативи з минулого століття.

«Мета уніфікованих правил FIDIC - досягти прозорої, злагодженої, синхронної роботи всіх учасників будівельного ринку з високим рівнем відповідальності і взаємодії, дотриманням стандартів. Проблема на цьому шляху - дати необхідні навички і чіткі інструменти для впровадження і використання стандартів FIDIC на практиці. В першу чергу - регламентувати і забезпечити умови для діяльності незалежних інженерів-консультантів. Вони повинні не залежати від замовника і мати додаткові стимули у своїй роботі. Наприклад, на Заході, якщо інженер-консультант, вивчивши об'єкт, вніс раціональні пропозиції, які дозволили значно здешевити будівництво - він отримує за це відчутний бонус. Щоб щось подібне було у нас, необхідно адаптувати українське законодавство до європейських норм, а не навпаки, як часто це відбувається. А також приймати всі нововведення і зміни загалом, пакетом, обов'язковим для виконання всіма учасниками ринку. Тоді у нас будуть хороші шанси на позитивні зрушення в будівельній галузі і до нас будуть заходити великі міжнародні інвестори», - поділилася своїм баченням Яна Щигурова.

Виняткову важливість інституту незалежних інженерів-консультантів для розвитку національної інфраструктури підкреслив і присутній на прес-конференції Володимир Яремко, старший юрист компанії «Саєнко Харенко».

Він зазначив, що в сучасному світі фактор конкурентоспроможності інфраструктури дуже важливий.

«Україна за цим показником в світових рейтингах займає дуже низькі місця. Це пригнічує, але, з іншого боку, це означає, що у нас є велика потреба в нових інфраструктурних проектах, велика інвестиційна перспектива, а значить, і хороші можливості для залучення інвестицій. Але можливість залучати інвестиції та вигідні кредити з'явиться лише в тому випадку, якщо в Україні укладання контрактів буде відбуватися за стандартами FIDIC. В Україні є нове тендерне законодавство, є Prozorro. Але коли ми говоримо про великі об'єкти інфраструктури, виникає питання: що після Prozorro? За якими контрактами їх будувати? Зрозуміло, що міжнародні кредитори і інвестори не дадуть грошей, якщо контракти будуть затверджуватися по невідомим стандартам, а не з всесвітньої практики. Навіщо придумувати велосипед, якщо є всесвітня практика і стандарти FIDIC. Є вже складені типові контракти, які грамотно розподіляють ризики між учасниками, і дозволять після тендерів якісно проводити менеджмент і контроль якості. Контракти FIDIC передбачають всі ці процедури, а родзинкою їх є те, що вони передбачають наявність незалежного інженера-консультанта зі своєю командою, який забезпечує якість побудованої дороги або моста, і відповідає за це своїми грошима і діловою репутацією», - розповів юрист.

Проблему забезпечення належних умов для роботи незалежних інженерів-консультантів в Україні продовжив і виконавчий директор ГО «Українське співтовариство будівельного права» Артем Кисельов.

«Ми як раз займаємося тим, що намагаємось об'єднати досвід ЄС і української академічної школи, щоб створити базу для гармонізації будівельного законодавства відповідно до стандартів FIDIC. Для цього ми тісно працюємо з державними структурами, і наша мета - прискорити появу інституту незалежних інженерів-консультантів, як базової основи для будівництва.

Експерт повідомив, що існує тиск на інженерів-консультантів у зв'язку з недоліками нашого законодавства.

«Ті інженери, які працюють зараз, не можуть бути незалежними і, в першу чергу, від замовника, який оплачує їх послуги. Завдання інженера-консультанта виявити і усунути недоліки в роботі, які допускає підрядник. Але на практиці коли інженер вказує на недоліки в роботі або матеріалах, той найчастіше каже: підписуй, а ми потім виправимо. Якщо фахівець відмовиться підписувати без усунення недоліків, замовник загрожує не заплатити йому гонорар. Всі ці моменти вимагають законодавчого регулювання. Треба щоб всі розуміли - заощадивши копійки, ми потім втрачаємо мільйони, а чітке дотримання нормативів FIDIC допоможе уникнути непотрібних втрат, додаткових витрат і забезпечить довгострокову якість побудованих об'єктів», - розповів експерт.

За словами організаторів, форум Бізнес-дні FIDIC буде проводитися під патронатом Комітету Верховної Ради з питань транспорту. Серед гостей очікується керівництво Рахункової палати, представники Міністерства фінансів, Служби автомобільних доріг, Адміністрації морських портів України (АМПУ), Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), представники комітету Євросоюзу щодо інфраструктурних проектів. Також, приїдуть колеги з Грузії, Китаю, Франції, Румунії. Партнерами заходу є: компанія Су-Япі, яка входить в список 150 кращих інжинірингових компаній світу, а також член АІКУ компанія «Автомагістраль-Південь». Свою участь підтвердила мерія Львова і представники Київської обласної державної адміністрації та багато інших.

Міжнародна федерація інженерів-консультантів (FIDIC) заснована в 1913 році, є однією з найстаріших міжнародних асоціацій у сфері інвестиційно-будівельної діяльності, яка займається розробкою типових умов контрактів для регулювання відносин учасників міжнародного будівельного ринку.

Количество просмотров: 559
Отредактировано: 06-06-2018 [14:22]
delete
Наша Версия, свободный журналист "ХайВей" 

Теги

Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +0
Всего комментариев: 0, Всего рецензий: 0
Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Комментарии

Live

3 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

7 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Фетюк

19 мин. назад

Вікторія Івченко публикует статью Про секондхенд і радянщину

26 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

27 мин. назад

Родослав Корченюк рекомендует материал Фетюк

31 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

33 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

38 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

41 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

42 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

44 мин. назад

Влочега рекомендует материал Пам'яті Василя Стуса

46 мин. назад

Белка Белкина рекомендует материал Фетюк

50 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

52 мин. назад

Влочега рекомендует материал Мабуть ніхто не знає досі

1 час. назад

Белка Белкина комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

1 час. назад

Юрий Ермоленко рекомендует материал Мабуть ніхто не знає досі

1 час. назад

Юрий Ермоленко публикует статью Фетюк

1 час. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Пам'яті Василя Стуса

1 час. назад

Родослав Корченюк рекомендует материал Пам'яті Василя Стуса

1 час. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Мабуть ніхто не знає досі

2 час. назад

viktor trigub публикует новость Музична акція-протест біля мінкульту.