О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Культура  14 февраля 2017 01:43:38

Автор: Ната Ярова

Вся сіль у деталях. Частина друга

 

На знімальному майданчику
На знімальному майданчику
 

Художниця з Кам'янця-Подільського Антоніна Белінська, котра проявила себе глибоким знавцем історичного українського костюму в проекті "Щирі", долучилась і до створення першого українського фентезі «Сторожова застава» (за однойменною книгою Володимира Рутківського), що от-от вийде на екрани. Режисер фільму Юрій Ковальов назвав розроблені Тонею костюми геніальними.

Фентезі з глибоким корінням

Події фільму відбуваються в період Київської Русі, і хоча це дитячий фільм, та ще й фентезі, Тоня й тут не зрадила принципу історичної достовірності. Автентичний крій, натуральні тканини, викувані майстрами обладунки, повністю ручна робота - така увага до найменших деталей підносить вітчизняний фільм на якісний рівень, гідний світового екрану. 
Антоніна Белінська
Антоніна Белінська
 
Це не перший досвід Антоніни у кіно. Крім рекламних роликів та кліпах, вона уже працювала в серіалах і телевізійних фільмах, щоправда, не костюмованих, зокрема, у російському фільмі "Служниця трьох панів", серіалі "Мажор", багатьох пілотних проектах. 2012 р. вона була художником по костюмах у різдвяній серії популярного серіалу ВВС «Холбі сіті», яку знімали в Україні. 
 
- Мене тоді запрошували на постійну роботу, - зізнається Тоня. - Але я вирішила залишитися в Україні, бо вірила, що рано чи пізно почне розвиватися українське кіно. Тому коли 2014 року мені запропонували роботу в «Сторожовій заставі», страшенно зраділа. 

- Події фільму відбуваються в часи Київської Русі. Як ти створювала образи того часу? 

- Це вже не перша моя робота про той період. За основу ми брали історичний вигляд містян і вояків. Але оскільки це фантазійне дитяче кіно, звичайно, дещо їх спрощували. Наприклад, образи половців дуже приблизно відповідають історичним, тому що в кіно потрібно чітко показати, де «свій», а де ворог. Якщо ж узяти справжній історичний вигляд половців, то на екрані вони б від русичів майже нічим не відрізнялися. 

- Чи вдалося тобі дати волю фантазії при створенні жіночих образів? Убрання Київської Русі доволі аскетичне…

 

Наталя Сумська і Тоня Белінська
Наталя Сумська і Тоня Белінська

- У будь-якому періоді історії є речі, від яких перехоплює дух. При зовнішній простоті крою там використовується багато цікавих деталей, аксесуарів, тому образи вийшли дуже гарними. 
От якщо взяти Наталію Сумську, яка грає Маланку, вона жінка старшого віку, заможна міщанка. У фільмі є декілька сцен святкувань, де вона з’являється в багатих прикрасах, і в неї дуже гарно вив’язаний головний убір. Це по суті традиційна для України намітка. Шукаючи матеріали по Русі, я знайшла в літературі зразки вив’язів наміток ХІ століття, які ми ще на фото в ХІХ-ХХ ст. можемо бачити на Поліссі, Чернігівщині, інших регіонах. 
Мене часто запитують: «Де ви робили всі ці костюми? У вас є якийсь цех?». А насправді ці костюми робилися по всій Україні. 

В мене було дві майстерні у Львові, майстерня із взуття в Хмельницькому, була дівчина з Вінницької області, яка для нас ткала. Наприклад, щоб зробити для Маланки поньову (різновид спідниці), довелося поїхати в Хмельницький на базар, набрати підходящих ниток, і майстриня нам повністю виткала таку поньову, як вона має бути. Так само всі крайки, очілля на голову - все це ручна робота. 

У наших костюмів усі шви ручні, оскільки я не прихильник машинних строчок в історичних костюмах. Усе оздоблення, вишивка, аплікація - виконані вручну, всі техніки історичні. Та й тканини фарбували також самі. Звісно, не натуральними барвниками, а підбирали сучасні відповідники. Одяг не мав виглядати новим, тож ми штучно зістарювали тканину, промальовували фактуру. Я вважаю, що саме в деталях - уся сіль. 

- У фільмі використовується дуже багато обладунків. Самі їх виготовляли чи позичили у реконструкторів? 

- Справді, в Україні є товариства, що спеціалізуються на періоді Київської Русі, і ми брали у них в оренду справжні залізні обладунки. Але в масовці та складних каскадерських сценах використовували також обладунки, зроблені з пластику. 

 

Тоня і три богатирі
Тоня і три богатирі
 

А от для головних героїв обладунки спеціально виготовлялися. Вони у нас - справжні чоловіки, міцні, весь знімальний день ходили у справжніх залізних обладунках, а це близько 30 кг ваги!  І то все ручна робота. На обладунку Добрині кожна пластина вирізана й сформована вручну, багато є оздоблення чеканкою. У нього також є наручі, повністю орнаментовані. Оздоблення для них я взяла з русальських браслетів, там дуже тонка ювелірна робота. 

Цікавий обладунок у Олешки. Він такий рубака і шибайголова, що ніколи не носить шолома та металевого обладунка - лише шкіряний панцир і простенькі наручі. Цей панцир повністю фантазійний, я надихнулась образами вікінгів ІХ століття та гладіаторів. 

- Тоню, оскільки фільм не просто історичний, а все-таки фентезі, чи створювала ти якісь фантастичні костюми? 

- Так, у мене там дуже цікавий образ шамана. Як його прототип, я взяла костюм монгольського шамана, але для кращої художньої промальовки цього образу використала в костюмі дуже багато косичок. Його тотем - це ворон, і я хотіла, аби такий пташиний характер був присутній у його костюмі. У нас пішло 480 метрів оцих кіс, сплетених зі смужок тканини і розфарбованих вручну. 

- Вихід фільму «Сторожова застава» анонсували на 22 грудня, однак його й досі немає. Коли ж дочекаємося першого українського фентезі вже на екрані? 

На знімальному майданчику
На знімальному майданчику

- Наразі триває постпродакшн фільму: монтаж, озвучування, накладання спецефектів. Це тривалий процес, тим паче, що у фільмі є два казкові персонажі, яких повністю буде створено комп’ютерною анімацією. Тож очікую, що принаймні до осені фільм буде готовий до показу.  

Буде кіно - будуть і зірки

- Тоню, давай повернемося до самого початку. Звідки в тебе взагалі з’явилася така ідея - стати художником по костюмах? 

- Я мріяла про це з першого класу. Коли вже закінчувала школу, нам учителька роздала твори на тему: «Ким я хочу стати, коли виросту», написані в першому класі. І я там написала, що буду художником-модельєром. 
Із дитинства любила малювати. Ходила в художню студію при дев’ятій школі, де навчалася (тоді ще не було школи мистецтв). Мої двоюрідні дядьки Микола (вже покійний) і Олександр Гуменюки - художники, і я часто з «продльонки» тікала до них малювати. 

А моя мама все життя шиє, у неї дуже гарна творча жилка, вона прищепила мені любов до цієї справи. Тому переді мною навіть не стояло питання, ким бути, я завжди знала, що вступатиму до Київського університету технології та дизайну. 

Після закінчення університету трохи побула асистентом у відомого в Україні стиліста Василя Бондаренка, котрий працює в багатьох відомих проектах, з українськими та закордонними зірками.  А потім почала працювати самостійно як стиліст, як художник по костюмах. 

- Ти маєш власну студію? 

- Ні, працюю як фрілансер. Мене на цьому ринку вже дуже добре знають і запрошують на проекти. Є доволі багато пропозицій, тому прискіпливо відбираю серед них ті, що мені цікаві. 

- Над чим плануєш працювати цього року? 

- Є декілька пропозицій. Один проект, в якому я дуже хочу взяти участь, - це історичний фільм «Захар Беркут». Для мене це надзвичайно цікава робота, але все буде залежати від фінансування. Історичні проекти коштують дуже дорого й не окуповуються в прокаті. Їх знімають тільки завдяки державній підтримці. Цей проект виграв конкурс на фінансування від Держкіно, тож побачимо. 

- Тоню, ти як людина, яка працює у сфері кіно, вже відчула позитивні зміни від того, що в Україні обмежили російські фільми і почали виділяти державні кошти на зйомки українського кіно? 

- Так, звичайно. Взагалі, те, що в Україні майже не було українського кіно, свідчить, що була чітка постанова не розвивати української свідомості, щоб люди не могли себе ідентифікувати як українці. Підтримка національного продукту на державному рівні має бути обов’язково, і так є у кожній країні. Ми ще не відчули результатів повною мірою, оскільки створення повнометражного фільму займає близько трьох років, багато проектів іще в роботі. 

- А чи не дивує тебе те, що нові українські серіали все одно знімають російською мовою, хіба що персонажі розраховуються не рублями, а гривнями? Або ж художні фільми - вони всі доволі похмурі, про чорні сторінки нашої історії, про важку долю народу. Чому немає просто легкого, звичайного кіно, життєвого кіно, різних жанрів? 

- Тому що ринок не розвивався багато років узагалі. І нині, з огляду на багатолітнє замовчування нашої історії і на теперішні трагічні події, народжуються відповідні сценарії. У нас немає жанрового кіно, але воно вже з’являється. І нехай у тих же серіалах розмовляють поки що російською - це не страшно. Все одно це наш продукт, і українська мова також стане нормою. Радує те, що в Україні є досить багато людей - сценаристів, художників, операторів, котрі вміють професійно і якісно працювати, адже багато років трудилися на закордонні проекти. Наприклад, у моїй кар’єрі був період, років сім, коли я взагалі не працювала на український ринок, це були сервіси Британії, Франції, Нідерландів, США. Україна в той час не могла дати роботи, у нас знімали фільми інші країни, насамперед Росія. Звичайно, такий досвід дав нам змогу навчитися, як потрібно знімати, як організовувати роботу на майданчику тощо. 

І є дуже багато талановитих режисерів, хоча в них поки що мало досвіду, тому що зазвичай усі наші знімальні групи працювали з іноземними режисерами. Але тепер у них є можливості проявити себе. Фестивалі короткометражних фільмів демонструють великий потенціал українського кіно. 

- А чи маєш ти на прикметі нових зірок українського кіно?

 

Під час презентації офіційного трейлера фільму
Під час презентації офіційного трейлера фільму

- Великих зірок міжнародного рівня у нас поки що немає, але вони обов’язково будуть. Той самий Роман Луцький, про якого півтора року тому ще ніхто не знав, але він зіграв головні ролі у «Столітті Якова», у «Сторожовій заставі», і я думаю, що він стане новою зіркою. Так само Олег Волощенко, котрий дебютував у «Сторожовій заставі». Багато років, коли в Україні знімали російське кіно, головні ролі там грали російські актори, а нашим діставалися другорядні. Вже тепер ми бачимо, що в серіалах вони можуть проявити себе, тож скоро матимемо багато власних зірок. 

- Тоню, якщо чесно, коли ти дивишся фільм, слідкуєш за сюжетом, чи все ж таки дивишся професійним оком на костюми? 

- Знаєш, усі «кіношники» - дуже зіпсовані люди. Ми не можемо просто дивитися фільм. Звісно, якщо вже надзвичайно захопливий сюжет, бездоганна гра акторів, то в такий фільм «пірнаєш», але все одно підмічаю «кухню»: і монтаж, і костюми, і як камера знімала... 

- А який фільм у професійному плані для тебе еталон? 

- Мені, наприклад, дуже подобається, як пропрацьовано персонажі всіх фільмів Андерсона, його фільми «Готель «Гранд Будапешт»», «Сімейка Тенембаум» - це просто шедеври, я можу переглядати їх безліч разів. Також фільми Акіри Куросави. У їхніх фільмах кожен кадр має довершену композицію, можна брати в рамку - 
і на стіну. 

- А фантазії на тему власної лінії одягу не виникають? 

- Це навіть не фантазії, в мене була власна лінія одягу, але неможливо охопити все одночасно. Робота в кіно займає дуже багато часу. Коли починаються підготовчий і знімальний періоди, вихідних практично немає. Бувають зміни по 24 години, поспати вдається 2-3 годинки в перервах. Тому довелося обирати щось одне, і я вибрала кіно. 

- Може, собі одяг шиєш? 

- Ні, купую одяг українських дизайнерів. Кожна людина має робити свою справу.

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 232
Отредактировано: 14-02-2017 [12:44]
delete
Ната Ярова
Ната Ярова, Каменец-Подольский, свободный журналист "ХайВей" 
Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +1
Всего комментариев: 1, Всего рецензий: 2
Читайте также

У Київводоканалі розповіли, коли виправлять помилки, що призвели до неточностей у платіжках киянУ Київводоканалі розповіли, коли виправлять помилки, що призвели до неточностей у платіжках киян

Про це заявив директор розрахункового департаменту "Київводоканалу" Валерій Люлін. ...

Украинских бизнесменов стали проверять активнееУкраинских бизнесменов стали проверять активнее

Госпродпотребслужба в первом полугодии этого года проверила свыше 3,8 тыс. субъектов хозяйствования. Оштрафовали из них немногим более 600 предприятий ...

В Минобразования сообщили, какому количеству студентов могут сократить стипендииВ Минобразования сообщили, какому количеству студентов могут сократить стипендии

Министр образования и науки Лилия Гриневич считает, что постепенное сокращение студентов, получающих стипендию, до 15% невозможно. Об этом она заявила ...

Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

10:56 14/02/17
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
1. Інформаційно.
2. Знімки - переконують.
3. Доводи - достатні.
4. Корисно і зацікавлює. Треба зачекати!
00:14 15/02/17
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
viktor trigub Киев

Комментарии

Рекомендує цей матеріал. Чому? Рекомендую екскурс...
10:56 14/02/17

Live

9 мин. назад

antov рекомендует материал Діалог

41 мин. назад

Карина Вильнштейн публикует статью АНТИКОРУПЦІОНЕР
И

43 мин. назад

Григор Новохатько публикует статью Діалог

43 мин. назад

Харламов Виктор Георгиевич публикует статью Вже скільки впало їх у цю безодню (з М. Цвєтаєвої)

44 мин. назад

Таня Бідзіля публикует статью Нове видання про родину Гузарів презентували в заповіднику

44 мин. назад

Таня Бідзіля публикует статью Англомовний табір зацікавив гімназистів

45 мин. назад

Влочега публикует статью Обращение вора в законе Юрки Енакиевского к президенту

1 час. назад

Жиго публикует статью Коли знаєш, що дні будуть віддані зливам...

1 час. назад

Карина Вильнштейн комментирует материал ПРЕМ'ЄРИ ПРИ ВЛАДІ

1 час. назад

Карина Вильнштейн комментирует материал ПРЕМ'ЄРИ ПРИ ВЛАДІ

2 час. назад

Володимир Бровко публикует статью ВОДА в нашей ЖИЗНИ ч.1

2 час. назад

Виченд Тутс комментирует материал "Раз добром нагріте серце вік не прохолоне!"

2 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич комментирует материал Как убивали Марину Цветаеву

2 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич комментирует материал Кристофер Марло (В.Шекспир) Сонет 50

2 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич комментирует материал Кристофер Марло (В.Шекспир) Сонет 49

2 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич комментирует материал Кристофер Марло (В.Шекспир) Сонет 48

2 час. назад

Petro Boriwiter рекомендует материал "Насиділи вони вже геморой..."

3 час. назад

Александр Купный публикует статью Время

4 час. назад

Виченд Тутс комментирует материал "Раз добром нагріте серце вік не прохолоне!"

4 час. назад

Виченд Тутс комментирует материал "Раз добром нагріте серце вік не прохолоне!"

4 час. назад

Виченд Тутс комментирует материал "Раз добром нагріте серце вік не прохолоне!"

4 час. назад

Элина Данилина рекомендует материал Битюг (басня)

4 час. назад

Khomiaklit публикует статью Сезонне і вічне у літньому інформаційному просторі України