О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Общество  31 августа 2016 09:00:01

Автор: Anatolij Avdeev

Зображення, що читаються і розповідають

 
Герб міста чи села – це не лише «гарна картинка». Але чомусь більшість авторів гербів, хто намагається їх розробляти, саме малюють їх а не складають, користуючись правилами геральдики, як це робиться у всьому світі. Дивишся наприклад на герб Кіровограда створений і затверджений в 1996 році, і думаєш: «От намалювали…» А прочитавши перший опис (намальоване за один раз описати не змогли) дивуєшся його безграмотності та вживанню негеральдичних термінів. Прикро що за такі витвори ще платяться чималі гроші, пристойного чогось і довершеного не зробили, не уникнули прикрих помилок. Дилетантство та практика звичайно, що речі протилежні. «Малювання» герба ймовірно здійснювалося після поверхневого прочитання пару книжок з геральдики. Картинка зовнішньо виглядає привабливою, якщо не прочитати через окремі елементи суть герба, тобто не розбирати «геральдичні граматичні помилки».
 
 

В гербі на вилоподібний перевернутий хрест «навісили ще одну фігуру негеральдичного характеру – контур фортеці, в середині якого ще одна недоречність – «вензель Святої Єлизавети». Але вибачте, кожна більш менш освічена людина повинна знати, що святі ніколи ніяких вензелів не мали… Вензелі прерогатива коронованих осіб та аристократів, а якщо в полі герба трапляються літери, то це лише літери, які так і називають. Одне з полів герба, щоб мабуть не виглядав термін комуністичним замість червоного назвали малиновим, і пофарбували таким же чином. Червоний же колір, що належить до п’яти геральдичних кольорів символізує мужність, і не має ніякої «крамоли». Малиновим кольором хотіли ніби підкреслити, що місто будували на козацьких землях, але тут же «схрестили їжака з вужем» розмістивши контур російської фортеці збудованої на загарбаних у Запорожської Січі землях. Цим недоречності в горботворенні не закінчуються, бо в описі геральдичні терміни замінили мало не вуличними. Замість терміну «відділити» вжито слово «відсікти», а геральдичні терміни «база» або «пониззя» замінили «сектором» (добре хоч не зоною).

Цікаве питання і щитотримачами герба. За їх допомогою ще раз «плюнули в класичну геральдику. В їх якості використали двох лелек з неприродними (якимись вивернутими) ногами. Лелеки за нашими повір’ями приносять дітей, а тут їм в лапи дали тримати щит у великому гербі міста. Лелеки без каменя в лапі у класичній геральдиці є символом боягузтва… Чого боїться Кіровоград? Загадка для всіх, в тому числі і творця герба. І ще один приклад простого малювання з відсутністю базових геральдичних знань. Подібні розшифровки невміло використаних символів мають не лише герб Кіровограда. Все це є свідченням того, як далеко на обрії, або навіть за ним для багатьох малювальників знаходяться канони класичної геральдики, і як близько вони дотягуються до грошей за свої сумнівні витвори-картинки.

Девіз герба теж не поєднується з намальованим. Зобразивши в гербі контур колоніальної фортеці примудрилися мудро написати на девізній стрічці «З миром і добром». А ще містом з часів творення герба ходить чутка, що герба не один, а два автора. Крім офіційного малювальника другим був тодішній міський голова, що давав команду про те що , як і де малювати. Тому і з правилами геральдики мир не проглядається.

А чому лелеки з спотвореними лапами топчуть колоски? Топчуть хліб!!! Крім того вони стоять не на геральдичному постаменті, а знову топчуть девізну стрічку з написом про добро. То якого добра можуть у місті чекати його мешканці? Така от дика символіка  від творців шарлатанів в геральдиці. Але здається багато що цим сказано навіть без підозри на те.

В книзі «Українська міська геральдика» можливо саме за подібні герби пише її автор пан Андрій Гречило: «… затвердження низькопробних гербів підриває, перш за все, авторитет самого населеного пункту і виставляє його мешканців на посміховисько.» Окрема розмова ще й про антиукраїнську сутність та негативну енергетику, яку може містити невдалий герб. Над гербом же міста, що замінив радянський «страждали» більше п’яти років, і достраждалися…

Нині Кіровоград став Кропивницьким... Тому і герб не про те. Його славна історія не в зображені колоніальної фортеці з якої рушили руйнувати Січ. Місто народило український професійний театр, батьком якого був Марко Кропивницький. Тож мова геральдики не повинна розповідати про ганьбу російського загарбання, а говорити про славу міста.

Зображення, що читаються і розповідають

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 2086
Отредактировано: 31-08-2016 [09:54]
delete
Anatolij Avdeev
Anatolij Avdeev, свободный журналист "ХайВей" 
Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +6
Всего комментариев: 6, Всего рецензий: 4
Читайте также

У Радомишльському районі велосипедист потрапив під колеса автівкиУ Радомишльському районі велосипедист потрапив під колеса автівки

За вказаним фактом було розпочато кримінальне провадження за ст. 286 (Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, ...

Из-за налоговых новаций с украинских рынков исчезнут дешевые товарыИз-за налоговых новаций с украинских рынков исчезнут дешевые товары

Ассортимент товаров на стандартной раскладке среднестатистического украинского торговца вскоре может разительно измениться. Как уже писал UBR.ua, МЭРТ ...

Металлурги вынуждены импортировать уголь за валютуМеталлурги вынуждены импортировать уголь за валюту

  Угольная блокада, организованная с конца января на Донбассе, вынуждает украинские предприятия тратить валютную выручку на импорт угля и закупать его ...

Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

09:05 31/08/16
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
 
09:11 31/08/16
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Стаття прямо в точку...
10:26 31/08/16
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
viktor trigub Киев
 
23:10 31/08/16
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
ivp_paster Тернополь
Про правдиво наболіле:

"Така от дика символіка від творців шарлатанів в геральдиці. Але здається багато що цим сказано навіть без підозри на те."

Комментарии

Рекомендует этот материал.
09:05 31/08/16
Рекомендует этот материал. Почему? Цікаво, докладно та аргументовано написано
09:11 31/08/16
viktor trigub Киев
Рекомендует этот материал.
10:26 31/08/16
Рекомендует этот материал.
15:39 31/08/16
Petro Boriwiter Запорожье
Рекомендует этот материал. Почему? А нужен ли каждому селению герб? Герб - символ рода, государства, но не селения. Селение должно иметь хоругву(флаг), но не герб.
21:00 31/08/16
Янаш Законец Винница
dknown если про "герб", то тогда и про "гербарий" = вот Канада и Украина=
кленовый лист и ... Стоило бы пригласить филолога для пояснения "запозичення" или
"диверсии" в Конституции Украины, включая "гимн"=церковная песня.
sad как, кто и когда "жовтий" довели до цвета ядовитого лютика, а "блакитний" до такого синего, что наиболее агрессивен и физиологически? После черного-белого и красно-зелёного
сине-желтый самый контрастный! Почему? И почему когда-то украинец боялся "жолтого" и остерегался "синего-голубого",а сегодня наоборот? Те ли сегодня украинец и украинка, когда синюшность и пожелтелость их детей не хвилює?
Стоит поддержать автора щодо
"Окрема розмова ще й про антиукраїнську сутність та негативну енергетику, яку може містити невдалий( wow или диверсионний!!!) герб."

РЕСПУБЛИКЕ-ГЕРАЛЬДИКУ,СИМВОЛЫ,ГЕРБЫ,ГИМНЫ! smile
а ДЕРЖАВЕ ...
10:15 03/09/16

Live

16 мин. назад

_Надежда_ комментирует материал Чому?

19 мин. назад

_Надежда_ комментирует материал Життєвий віз

19 мин. назад

_Надежда_ комментирует материал Життєвий віз

20 мин. назад

_Надежда_ комментирует материал Життєвий віз

37 мин. назад

Рамон публикует статью Стань оригинальной личностью с одеждой Thrasher

42 мин. назад

_Надежда_ публикует статью Небо

54 мин. назад

Олександра Адамчук публикует статью Украинский бизнес объединяется против новых тарифов от НКРЭКУ

1 час. назад

_Надежда_ комментирует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

_Надежда_ комментирует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

antov рекомендует материал Життєвий віз

1 час. назад

antov комментирует материал Життєвий віз

1 час. назад

Petro Boriwiter рекомендует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

_Надежда_ комментирует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

_Надежда_ комментирует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

Топал-паша комментирует материал Пара Лель. (Часть вторая)

1 час. назад

Топал-паша комментирует материал Пара Лель. (Часть вторая)

1 час. назад

antov рекомендует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

Myhail Antonyshyn публикует статью Самотність у мережі

1 час. назад

Топал-паша рекомендует материал Десь плетуться відголоски...

1 час. назад

Топал-паша рекомендует материал Пара Лель. (Часть вторая)

1 час. назад

Топал-паша пишет рецензию на публикацию Пара Лель. (Часть вторая)