О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Политика  8 июля 2015 20:09:24

Вибори 2015-2017. Місцеві, можливо і парламентські

 

Верховна Рада України в першому читанні ухвалила новий закон про місцеві вибори.  А чи встигнуть законотворці довести цей процес до кінця, розглянувши у другому читанні 1700 поправок, щоб провести вже восени цього року вибори до місцевих рад за новими правилами гри.

        В угоді парламентської коаліції, записано одним із постулатів – реформування виборчого законодавства та впровадження виборчої системи за відкритими списками. Новий закон мав би ліквідувати можливість підкупу, політичної корупції, сприяти політичній структуризації, внутрішньопартійній конкуренції та розбудові справжніх партій, а не клубів за інтересами підконтрольних олігархату. Щось помпезно прозвучало останнє речення. Якось не по-українські.

        Звичайно прийнятий в першому читанні закон  ще буде змінюватися, уже вносено десятки, сотні поправок, але вже прочитавши та проаналізувавши те, що взято за основу, стає зрозуміло прагнення авторів законопроекту законсервувати механізми впливу олігархічних партій та мінімізувати можливість оновлення політичних еліт. Справа дійшла до рівня місцевого самоврядування і відповідно виборчого законодавства як механізму його формування. Але до села політична структуризація не дійшла. Село завжди жило своїм відособленим життям.

           Великий олігархат який стоїть за основними політичними гравцями вказує, що незважаючи на розмови про децентралізацію до сіл та дрібних громад реальна влада та вплив навряд чи дійде. Тому на рівні сіл, селищ правила гри залишили такі як і були. Сільських голів та депутатів обиратимуть за мажоритарною системою простої більшості.

Право висуватися тут мають як само висуванці так і кандидати від партій чи блоків.

Село проїхали прибули в район. Всі інші вибори  що вище сельських, під контроль партій.

Вибори депутатів обласних, міських районних рад відбуватимуться за пропорційною системою тобто по партійних списках, але багатомандатний округ буде ділитися на територіальні округи в яких буде закріплено конкретних кандидатів від партій. Право висунення мають виключно партії та блоки. Самовисунення ні на мера ні в депутати тепер вже немає.

         Новація яка вводиться – це вибори мера в два тури для міст з кількістю виборців 90 тис. і більше. Тобто в Черкасах вибори мера скоріше за все будуть проходити у два тури, якщо переможець в першому турі не набере 50% плюс один голос. Вибори мера у містах з кількістю виборців менше 90 тис. проходитимуть в один тур і для перемоги достатньо буде простої більшості.

           Важливою новацією є зменшення кількісного складу рад. Цим самим провідні владні партії хочуть звузити коло депутатів з якими треба домовлятися щодо розподілу коштів, посад в комунальних підприємствах тощо. Нинішня влада вирішила, щоб підвищити можливість домовлятися просто треба зменшити кількість тих хто буде домовлятися. Це вигідно для провідних політичних сил, але це має далеке відношення до демократії, відкритості та систем противаги в політичній системі, і звичайно дешевше.

             Законом зменшується кількість депутатів рад, особливо там де голоси вартісні – районні, міські обласні ради. Кількість депутатів визначається кількістю виборців. Так для прикладу для Черкаської області яка входить у вилку кількості виборців від 800 тис. до 1 млн. 100 тис. – визначений кількісний склад у 60 депутатів, що фактично удвічі скорочує нинішню кількість. Для Черкас також відбудеться скорочення складу ради з 60 осіб до 38 осіб – вилка від 200 тис. до 250 тис. виборців. При цьому наприклад для села Білозіря, Черкаського району визначений склад депутатів в 20 осіб оскільки виборців там близько 7 тис. і це вилка від 5 до 8 тис. по закону. Таким чином бачимо яскравий дисбаланс – село в якому проживає 9 тис. жителів матиме 20 депутатів, а місто Черкаси з майже 300 тис. жителів лише у два рази більше. Це ще раз підтверджує те, що партії намагаються взяти під контроль ті ради де дійсно вирішується доля значних фінансових потоків бюджетних коштів.

          Цим законом запроваджується прохідний барєр до місцевих рад на рівні 5% для партій та 7% для блоків партій. За старим законом прохідний барєр становив 3%, що безперечно битиме по дрібних партіях які розбудовуються та не мають за собою підтримки великого бізнесу.

           Ідея можливості існування блоків цілком вигідна президентській партії, вже зараз ідуть переговори про похід на вибори в блоці з партією «УДАР». В той же час забороняються іменні блоки, виняток лише для партії Президента. Повна або скорочена назва блоку не може містити прізвище, імя або по батькові фізичної особи, крім випадку, коли відповідні відомості містяться у назві місцевої організації партії, що входить до блоку – прописано в законі, що явно підходить лише для Президентської партії.

           Серйозним ударом по малим партіям може стати майновий ценз. Так грошова застава вноситься з розрахунку 4 мінімальні зарплати за кожні 100 тис виборців. Така застава визначена для кандидата в міського голову. Якщо брати Черкаси то для кандидата в мери – це грубо кажучи 9 тис. грн. Щодо депутатів то із закону не зрозуміло – це застава за весь партійний список чи за кожного кандидата в депутати із списку. При розрахунку на кожного кандидата, то лише за кандидатів у міську раду партії закривши всі округи потрібно внести заставу у майже 300 тис. грн., а якщо в обласну раду – це взагалі 1,8 млн. грн. В разі дії такого жорсткого майнового цензу – це само собою буде суттєвий барєр для бажаючих поборотися за місце серед місцевої політичної еліти.

            Ще одним тормозом прорватися до рад є входження тільки в один список. Так особа може бути висунута партією чи блоком одночасно кандидатом у багатомандатному окрузі лише до ради одного рівня. Тобто або в депутати міської ради, або обласної, або районної. Кандидат в мери не може бути кандидатом в депутати.

            Маніпуляції, необмежені грошові ресурси, підкуп – все залишається в силі. Закон де-факто зберігає всі можливості для виборчих маніпуляцій, одним з яких безеперчно буде підкуп виборців, а також багато інших технологій та технологічних напрацювань.

Так можливість оголошення соціологічних досліджень, опитувань дозволено за два дні до виборів. Це зроблено задля можливості маніпуляції громадською думкою з допомогою формуючих соціологій, опитувань. 

             Виборчий фонд партій та кандидатів фактично може бути необмеженим та наповнюється власними коштами партій та кандидатів без обмежень за сумою та кількістю надходжень. Тобто прослідковується явна ознака нерівності у виборчій боротьбі. Знову будуть боротися не ідеї, а звичайні гроші. А гроші є у великих партій вони й перемагатимуть.

В законі заборонили укладення з виборцями за рахунок коштів виборчого фонду оплатних договорів на проведення передвиборної агітації. Це нібито має унеможливити законний спосіб купівлі виборців – коли нібито виборця наймають агітатором і він за це отримує оплату. Але фактично під таку технологію з легкістю створюються фейкові благодійні фонди або організації під «чесні вибори» так як робив свого часу Михайло Поплавський в Черкасах.

Проте очевидно, що в даній ситуації підкуп буде здійснюватися в інший спосіб, оскільки округи не такі великі наприклад в Черкасах і доволі компактні, тому великих пірамід будувати і юридично прикриватися не треба буде, головне отримати лояльність від влади.

          Процедура отримання завітного мандату, отримають далеко не всі бажаючі – що для цього треба?

          Депутатських місць буде значно менше, і обовязково для тих кому мандат потрібен будуть такі, що пролетять. Але вже зараз такі люди задаються питанням, як мінімізувати можливість провалу? Якщо коротко відповісти на це запитання – то потрібно занести куш в партійне керівництво за отримання хорошого округу, домовитися з іншими такими ж щоб не перебивати хліб один одному і елементарно купити виборців на окрузі. Однозначно – це буде дорожче ніж раніше, але і вартість голосу вже в новій раді буде значно вищою.

Як же на практиці виглядатиме система «природного відбору»? У виборчому бюлетені наприклад до Черкаської міської ради зазначатиметься назва політичної партії чи блоку а також прізвище кандидата по даному одному із 38 округів багатомандатного округу. Партія на кожному окрузі може висунути від 0 до 2 кандидатів. В разі відсутності кандидатів просто стоятиме назва партії. Тобто в одному бюлетені виборець голосуватиме за партію і за конкретну людину.

            Розподіл 38 мандатів відбувається між партіями які подолали 5% барєр та блоками які подолали 7% барєр. Це кількість виборців які проголосували від загальної кількості проголосувавших. Кількість виборців для отримання мандату вираховується шляхом поділу всіх виборців які проголосували за партії та блоки які подолали прохідний бар’єр на кількість мандатів у відповідному багатомандатному окрузі (це виборча квота). Розподіл мандатів відбувається лише серед кандидатів із списків партій та блоків які подолали прохідний бар’єр. Тобто перемога на окрузі ще жодним чином не гарантує мандата. Є декілька умов щоб його отримати. Це партія має подолати прохідний бар’єр, а кандидат і списку партії має посісти вище місце у партійній квоті за своїх колег по партії в залежності від набраних голосів на конкретному окрузі. Голоси подані за партії чи блоки які подолали бар’єр діляться на виборчу квоту тобто кількість голосів яка необхідна для отримання одного мандату. З цього отримуємо цілі числа скільки мандатів отримує кожна партія чи блок. Дробові залишки враховуються при розподілі мандатів які після цього залишаються нерозподіленими. Мандати отримують ті у кого більші дробові залишки так іде до розподілу всіх мандатів. 

Загалом цей виборчий закон дає можливість для широкого кола використання технологій. Про прямий підкуп ми вже говорили і він буде безперечно застосований. Тут самі кандидати від провідних партій які дійсно мають сталий рейтинг будуть зацікавлені з максимальним результатом перемагати на окрузі, щоб випередити однопартійців. Очевидно, що будуть визначені округи де ітимуть по одному кандидату їх кількість орієнтовно буде під існуючий рейтинг партій і це ті хто має пройти. Для збільшення пізнаваності та загального партійного результату будуть виставлені і округи з двома кандидатами. Наприклад для БПП – це буде не проблема. За таких умов кількість голосів для партії буде більша – бо два відомих кандидата, але в розрахунку кандидатів вони будуть позаду тих, хто повинен обов’язково пройти. 

Для опозиційного блоку також не буде проблемою провести кілька депутатів просто спираючись на рейтинг. Як варіант можуть бути виставлені кандидати по всіх округах і які після виборів просто напишуть відмову від депутатства і по списку підтягнуться інвестори проекту «Опозиційний блок в Черкасах». 

            Варто відмітити, що за даного закону, перемога на окрузі зовсім не гарантує депутатства. Більше того, значна частина округів можуть фактично залишитися без представництва. 

           Звичайно закон в даному вигляді в жодному разі не має ніякого відношення до відкритих списків . Крім того в поданих Президентом України змінах до Конституції України запропоновано провести вибори до місцевих рад у жовтні 2017 року. А за такої роботи Верховної Ради можливий і її розпуск. То на що сподіватися  у жовтні 2015: -вибори проведуть по новому не зовсім вдалому Закону; проведуть по старому – бо Верховна Рада чи встигне розглянути всі більше півтори тисячі поправок до Закону; - а може і перенесуть на 2017. Поживемо, побачимо.

В . Матюша

В.Мисник

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 3777
Отредактировано: 11-07-2015 [08:28]
delete
Владимир Матюша, Черкассы, свободный журналист "ХайВей" 
Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +3
Всего комментариев: 5, Всего рецензий: 5
Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

17:37 09/07/15
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Объективный и взвешеный взгляд на избирательную систему страны. Насыщена доказательная база. Присутствует и авторский взгляд на проблемму.
18:07 09/07/15
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
хорошо сбалансированы разные точки зрения, четко изложенные мысли, читабельно, доходчиво , злободневно
18:52 09/07/15
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Блестящий анализ. И очень интересно написано
20:22 09/07/15
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
 
23:39 09/07/15
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
ivp_paster Тернополь
Цікаво було дізнатись таке про вибори, хоча всі про те вже знають.
Але зайвий раз не помішає, про себе нагадати що таке, є вибори.
Написано грамотно, чітко і професійно.

Комментарии

Гибель Китайской Компартии усугубит кризис в Китае и прикончит Россию!

"Как сообщает в своём июльском выпуске гонконгский журнал «Чжэнмин», в середине июня в Пекине состоялось расширенное заседание Политбюро ЦК КПК, в котором приняли участие первые руководители страны, а также члены партийной группы Всекитайского собрания народных представителей, Политического консультативного совета, военного совета, заместители председателей отделений Центральной комиссии КПК по проверке дисциплины и другие высокопоставленные чиновники.

Заседание длилось 11 часов, на нём обсуждались возникшие в стране серьёзные проблемы в политике, экономике, обществе и общих перспективах развития. Был также зачитан доклад по результатам инспекторских проверок.

Согласно сообщению, в докладе в частности описывались шесть крупных проблем и кризисных ситуаций в стране:

1. коммунистическая партия Китая утратила свою идею и ориентиры;
2. организационные структуры компартии уже на протяжении длительного времени в основном находятся в парализованном состоянии бесцельного брожения и потери ориентации;
3. коррупция и разболтанность в организациях компартии привели к потере доверия в обществе;
4. находясь в среде мира и материального благополучия, чиновники полностью обнажили свою лень, распущенность, упадничество, дряхлость и испорченность;
5. масштабное злоупотребление чиновниками властью, превышение полномочий, использование власти в личных целях, торговля должностями, в том числе и за сексуальные услуги, усиливают недовольство и гнев народа;
6. моральная испорченность и развращённая жизнь партийных и государственных чиновников, а также государственных служащих распространяют в обществе атмосферу ненависти к чиновникам.

В документе говорится, что более 90% низовых партийных организаций не выполняют своих функций и нуждаются в реформировании.

Журнал также цитирует слова из выступления на заседании генсека КНР Си Цзиньпина, который сказал: «Нельзя избегать суровой реальности, нельзя не признавать и не принимать суровую реальность. … Необходимо смело смотреть в глаза суровой реальности, признать и принять то, что партия деградировала до такой степени, что нависла опасность краха партии и гибели государства».

Это не первое подобное высказывание Си Цзиньпина на посту лидера КНР.

В августе 2014 года глава антикоррупционной комиссии Ван Цзишань на заседании Политического консультативного совета предупредил, что компартии необходимо принять меры, чтобы не потерпеть крах."

http://www.epochtimes.ru/author/ilya_ivanov/
08:40 09/07/15
Уважаемый Виктор Георгиевич! Вы повторяете свой комментарий. Причём не совсем по теме публикации. Вместе с тем, я соглашусь с Вами по одной простой причине. Способ коммунистической фальсификации выборов (по Сталину: важно не то, как проголосовали, важно как посчитали результаты) в принципе не изменился. Он несколько видоизменился.
Предлагаю, тоже повторяюсь, прочесть материал о гибели КП Украины:
http://h.ua/story/419705/
14:11 09/07/15
Рекомендует этот материал. Почему? Интересно
17:37 09/07/15
Рекомендует этот материал.
18:07 09/07/15
Рекомендует этот материал. Почему? Очень познавательно
18:53 09/07/15

Live

54 мин. назад

Boriwiter Petro комментирует материал философия души

57 мин. назад

Boriwiter Petro комментирует материал Безкарність породжує вседозволеність
!

1 час. назад

Boriwiter Petro комментирует материал философия души

2 час. назад

antov комментирует материал На воре Путине и кокошник горит!

3 час. назад

Володимир Мілевський публикует статью Безкарність породжує вседозволеність
!

10 час. назад

Барон рекомендует материал философия души

11 час. назад

Прохвессор Анальных наук Кувалда рекомендует материал философия души

11 час. назад

ШАРОМЫГА рекомендует материал философия души

11 час. назад

ШАРОМЫГА комментирует материал философия души

11 час. назад

Boriwiter Petro рекомендует материал философия души

11 час. назад

Наталия Безсонова рекомендует материал Храм

11 час. назад

Наталия Безсонова комментирует материал философия души

11 час. назад

Наталия Безсонова рекомендует материал философия души

11 час. назад

Москаль Геннадий комментирует материал философия души

11 час. назад

Москаль Геннадий рекомендует материал философия души

11 час. назад

Валерия Картава комментирует материал философия души

11 час. назад

Валерия Картава рекомендует материал философия души

12 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Спокуса 2 або Соблазн №4

12 час. назад

Белка Белкина рекомендует материал философия души

12 час. назад

Сергей Павлюченко комментирует материал философия души

12 час. назад

Сергей Павлюченко рекомендует материал философия души

12 час. назад

Сергей Павлюченко рекомендует материал Спокуса 2 або Соблазн №4

12 час. назад

Сергей Павлюченко рекомендует материал Храм