О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Культура  5 февраля 2015 20:56:34

Максим Булгаков: «Бути на сцені для того аби розмовляти із світом»

Все фото Показать все 13 фото
Максим Булгаков Сцена із спектаклю "Танго життя" Сцена із спектаклю "Танго життя" Максим Булгаков із шанувальницями його таланту
Творча постать соліста балету Національної оперети України Максима Булгакова – резонансна. Одних він захоплює та надихає – доводилося бачити натовпи молодих прихильниць актора, які ходять в оперету тільки на «Танго життя» і виключно через виконавця головної ролі. У інших його творчі пошуки викликають роздратування та суперечки, які часом переходять у гостру нищівну критику. Актор не вважає себе прихильником класичного балету. Як і не обмежує свій творчий потенціал тільки балетом – в репертуарі Національної оперети у нього близько 12 ролей, у тому числі драматичних та вокальних. Зовсім нещодавно, у грудні минулого року, Максим Булгаков зважився на сольний крок і поставив моноспектакль «Мoй Маяковский» – своєрідну оду Актору, у якому задіяні всі його таланти та можливості. 
Ми зустрічаємося із Максимом у затишній кав’ярні на Подолі аби поговорити про різні аспекти його творчості та загальну картину театрального життя. Втім, інтерв’ю дуже швидко переходить у дружню розмову і я із подивом констатую, що мені не вдалося уникнути харизми цього талановитого актора. Більше того, я не зуміла «зібрати до купи» враження від нього і дотепер сприймаю його у подвійному контексті. Адже на сцені він інший – у образах та емоціях, пластичний та чуттєвий. А в житті я бачу перед собою більш-менш зрозумілу людину, логічну аж настільки, що мимоволі виникає запитання: «Та невже це і є той самий Булгаков?». Втім, «прочитати» Булгакова максимально точно навряд чи вдасться хоч комусь із моїх колег.   
«Мені було чотири роки, коли мама привела мене – таке собі не скоординоване гидке каченя із жахливою ходою до Сумського палацу дітей та юнацтва у гурток народних танців», – розповідає актор. Сьогодні це тяжко уявити, адже, коли Булгаков виходить на сцену, зал із завмиранням подиху спостерігає за граціозними рухами та дивовижною пластикою артиста, коли тільки один змах рукою чи повoрот голови викликає захват. 
Максим Булгаков розповідає, що в душі з дитинства прагнув бути драматичним актором. Хоча попервах його доля була пов’язана із танцем. У 7 рік хлопець перейшов на бальні танці за однієї, дуже простої, але вирішальної причини – музика у цьому гуртку була веселішою та дівчат більше. На теренах спортивного бального танцю у Булгакова  були значні досягнення – у 2000 році він став чемпіоном Сумської області. Втім, у родини не було можливостей, аби й надалі юнак займався спортом. Та й подальше життя Максима на думку мами Лариси Миколаївни мало бути пов’язаним із економікою, а не мистецтвом. Саме тому він вступив до Сумського державного університету на відділення економіки та менеджменту. 
Однак, однієї чудової днини його величність випадок відіграв у житті юнака доленосне значення. Якось одна із колишніх партнерш по танцям попросила Максима допомогти підготуватися до вступу в Національний університет культури та мистецтв. Максим погодився і майже не помітив, як разом із дівчиною вступив на відделення бальної хореографії. «Мені сподобався сценічний бальний танець. Хоча навчатися відразу у двох вищих учбових закладах було неймовірно складно», – пригадує артист. – Іноді сесії співпадали і доводилося їздити мало не щодня із Сум до Києва, і навпаки. Готуватися до іспитів та заліків доводилося у потягах». 
Студентські роки минули швидко і Максим Булгаков із вдячністю розповідає про свого педагога – заслуженого діячам мистецтв України, професора Олену Василівну Касьянову, яка не тільки сприяла становленню, але й всіляко розвивала молодий талант. Максим Булгаков: «Вона завжди говорила так: «Ми – універсали і володіємо, щонайперше, баченням. Так що можемо бути навіть постановниками. Саме вона допомогла відчути самого себе, повірити у власні сили та можливості». Сьогодні у творчому арсеналі Максима Булгакова декілька власних постановочних номерів, а також спектаклей, серед яких і резонансне «Танго життя», у якому артист виступив не тільки як виконавець головної ролі, а й як хореограф-постановник. Про «Танго життя» багато говорять і ще більше критикують. Та головне у театрі не те, як сприймають тебе колеги та спеціалісти. Найголовніше – що скаже глядач. А глядач відповідає постійними, протягом декількох років аншлагами, а ще враженнями, які із вдячністю залишають у книзі відгуків: «Мені 76 років. Я в такому захваті від спектаклю «Танго життя»! Ваш спектакль зробив мене на 20 років молодшою. Щастя, здоров’я та успіхів у вашій нелегкій праці», «Спасибі, що ви такі є. Дякуємо за щастя, яке отримуємо від ваших спектаклів». Постановка «Танго життя» відбулася у творчому тандемі із художнім керівником Національної оперети України, народним артистом України Богданом Струтинським, який виступив режисером-постановником. Максим Булгаков: «Постановку цього спектаклю ініціював Богдан Дмитрович і мені дуже пощастило, що я опинився у потрібному місці у потрібний час. Саме він відкрив в мені талант балетмейстера, навчив багатьом режисерським прийомам. Та й лібрето до вистави ми писали разом».
Творча діяльність в Сумському театрі драми та музичної комедії ім. М.С. Щепкіна, в який Максим Булгаков потрапив, знову таки, завдяки випадку – партнерка Оля Бугаєнко запропонувала піти на перегляд і він виявився вдалим, адже в штат театру прийняли обох – стала черговою сходинкою та розширила коло його пошуків. Саме в цьому театрі Максим Булгаков впритул підійшов до драматургії, зіграв декілька яскравих ролей та зрозумів, що драматургія – саме та царина, якій би він хотів присвятити життя. Хоча і у цьому моменті Булгаков парадоксальний: «Не знаю, чи є в мене здібності драматичного артиста. Але я в них вірю». Однією із найцікавіших ролей того періоду вважає роль Вадима із спектаклю «Квартет для двох» А.Крима.  
Ми довго спілкуємося із артистом про ті складові, які відрізняють справжнього артиста. Говоримо про так званий «оголений нерв», який дозволяє актору дуже гостро відчувати навколишній світ, а відтак бути переконливим на сцені, та, разом із тим, накладає певний відбиток, не завжди комфортний, на звичайне життя. Говоримо про колег Максима з Національної оперети. Особливо тепло артист розповідає про заслужену артистку України Асю Середу-Голдун та народного артиста України Сергія Бондаренка: «Ася – надзвичайно талановита артистка. Коли вона задіяна у «Сільві» – глядацька зала шаленіє від захвату. Ми є партнерами по спектаклю «За двома зайцями» і те, як вона іноді вміє загнати мене в куток однією тільки реплікою – складно передати. Іноді я гублюся і не знаю, як діяти далі, що робити, адже вона настільки переконлива! Раджу: підіть ще раз на будь-яку її виставу і ще раз передивіться з урахуванням того, про що я розповідав. Ви побачити її іншою і зрозумієте мене. Якщо говорити про Сергія Бондаренка – то для мене він є артистом з великої літери, який вміє надихатися самий, надихає інших, ніколи не схибить і є кристально чесним по відношенню до всього, що відбувається у його житті. І все це від надзвичайно чутливого сприйняття оточення. А інакше в акторській вдачі і бути не може, адже тільки так можна «розворушити» глядача, запалити його емоцією та враженням». 
Розмова плавно мігрує від спогадів про конкретні ролі до загальних визначень. «Я створений для того, аби долати перешкоди і досягати бажаного. Дуже люблю театр, сцену і прагну бути на сцені якомога більше тому, що хочу розмовляти із глядачем та світом мовою моїх персонажів. І якщо ти добре відпрацював і надіслав глядачу «хвилю» – вона повертається до тебе куди більшою та потужнішою».
Сьогодні у творчій біографії Максима Булгакова здавалося б, все прекрасно. Він – соліст балету Національної оперети України, має в своєму арсеналі декілька серйозних ролей, у тому числі майже культових – Свирида Петровича Голохвостого (За двома зайцями) та  Хозе (Кармен-сюїта). Втім, актор не почувається заспокоєним, не прагне спочивати на лаврах і насолоджуватися успіхом. Він – у пошуці нових форм та засобів самовираження, у безперервному, майже щохвилинному обертанні внутрішніх творчих орбіт. Саме тому наприкінці минулого року Максим Булгаков фактично самостійно створив моноспектакль «Мой Маяковський» (ідея, автор п’єси, хореографія та виконання головної ролі). Спектакль викликав чимало розмов та критики, втім, Максим Булгаков не особливо переймається злісними відгуками – головне, що сьогодні саме цей спектакль потрапляє у його мікрокосм і дуже вдало відтворює той стан, який заполонив його єство.  
Про майбутні плани Максим Булгаков загадково мовчить. Хіба що розповідає: «Я люблю складні, характерні, психологічні образи. Наприклад? Князь Мишкін з «Ідіоту» Достоєвського. Такий собі пасивно-експресивний тип – є над чим попрацювати і замислитися. Одним словом, геніальний матеріал. Мені не цікаві героїчні або романтичні образи. Так само, як і герої-коханці – все занадто просто, майже одноманітно і переходить із однієї ролі в іншу. Втім, такий закон цього жанру».
Розмова із Максимом Булгаковим поступово добігає кінця. За вікном пролітають нечисленні сніжинки – велика радість для цьогорічної зими, а я відчуваю себе втомленою. Адже артистичний світ – особливий, в якому живе та існує не одна людина, а стільки, скільки образів довелося пережити і втілити на сцені. І, мабуть, що, кожен із них назавжди залишається у душі та характері артиста, хоч би як він того не хотів. Така специфіка професії, від якої не сховатися і не втікти. Адже ті матриці, які закладалися письменником у образ мають надзвичайно потужню енергетику і вона дивовижним чином відбивається на всіх, хто зіткнувся із нею по життю.
Количество просмотров: 2478
Отредактировано: 05-02-2015 [21:19]
delete
Ната Сухолит
Ната Сухолит, Киев, свободный журналист "ХайВей" 

Теги

Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +0
Всего комментариев: 0, Всего рецензий: 1
Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

22:51 06/02/15
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
outsider Винница
 

Комментарии

Live

31 мин. назад

Вікторія Івченко публикует статью "ДВЕРЬ ВО ТЬМЕ". ИЗ РОБЕРТА ФРОСТА (перевод с английского).

33 мин. назад

Евгений Вермут комментирует материал ЛИСТИК

37 мин. назад

Евгений Вермут комментирует материал ЛИСТИК

39 мин. назад

Евгений Вермут комментирует материал ЛИСТИК

2 час. назад

Алекс Скиталец комментирует материал ЛИСТИК

3 час. назад

Ишак Мельник комментирует материал Садюга

3 час. назад

Ишак Мельник комментирует материал Садюга

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Садюга

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Град Поля не Екатерины весь

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Перундень

3 час. назад

Ишак Мельник комментирует материал Страх перед місяцем... - там були подарунки від богів

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Страх перед місяцем... - там були подарунки від богів

3 час. назад

Ишак Мельник комментирует материал Первый снег рукой скупой нам брошен

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Первый снег рукой скупой нам брошен

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Две вершины

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Она была весны красивей

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Ах, сколько дураков на свете этом

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Правильність висновків...

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал Англійська народна пісенька про Павучка Ітсі-Бітсі. ПЕРЕКЛАД З ВАРІАЦІЯМИ НА ТЕМУ

3 час. назад

Ишак Мельник рекомендует материал ЛИСТИК

5 час. назад

Алекс Скиталец комментирует материал ЛИСТИК

12 час. назад

Вікторія Івченко публикует статью Англійська народна пісенька про Павучка Ітсі-Бітсі. ПЕРЕКЛАД З ВАРІАЦІЯМИ НА ТЕМУ