О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

Общество  19 апреля 2011 17:14:02

Совські ставки та дорога до аеропорту "Київ"

Cовські ставки та дорога до аеропорту "Київ" або три проблеми, які створила КМДА

Згідно Вікіпедії  Cовські ставки — каскад ставків на річці Совці, притоці річки Либеді. Розташовані у Солом'янському та Голосіївському районах Києва.
 Налічується 6 ставків в урочищі Пронівщина, у верхів'ї річки Совки, з західної сторони місцевості Совки — так званий «верхній каскад» ставків, 1 перед перехрестям вул. Кіровоградської з Червонозоряним пр. і ще 11 — на північ від Червонозоряного пр., між ним і продовженням вул. Кіровоградської, біля підніжжя гори, на якій знаходиться селище Монтажник — «нижній каскад». Незабудована територія навколо «верхнього каскаду» ставків — місце гніздування птахів.
.Весь каскад ставків потребує очищення, після якого може стати основою для зони відпочинку киян. Нажаль, верхів'я річки Совки біля масиву Кадетський Гай, постійно забруднюються через зливання нечистот та звалища будівельного і побутового сміття."

За останні роки ставки пройшли шлях вторинної сукцесії, і із-за вільного заростання утворили вже класичну прісноводну ландшафтну екосистему із проявами саморегуляції й самовідновлення.
 Зараз на території ставків успішно гніздуються більше 30-ти видів пернатих, із року в рік мешкає більше 10-ти видів ссавців, три види червонокнижних бабок, внесена в Міжнародну Червону Книгу черепаха болотяна. Рослинний світ нараховує декілька сотень видів рослин, окремими деревам урочища Совки до 100 років.
 Як відомо, 21 лютого 2011 року на ставках під приводом будівництва підїздної дороги до аеропорту для проведення Євро 2012 було вирубано близько сотні дерев.
 Документальною підставою для данного рішення є "Розпорядженя КМДА про надання комунальному підприємству "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" дозволу на видалення зелених насаджень від Червонозоряного проспекту (поблизу примикання вул. Кіровоградської) до міжнародного аеропорту "Київ" (Жуляни) у Солом'янському районі " від 21.02.2011 "
 Проаналізувавши ситуацію можна побачити що дана проблема має три аспекти :

Аспект перший - інфраструктурний 
 Наявність аеропорту, який може приймати сучасні літаки фактично посеред міста, - велика інфраструктурна перевага. І тому потрібна нова підїздна дорога, яку треба встигнути побудувати до початку чемпіонату Європи з футболу у 2012 році. 

 Єдина доступна на даний момент інформація про трасування дороги у варіанті КМДА - згадана у вищевказаному документі постанова КМДА від 25.01.2010 N 20 "Про будівництво під'їзної автомобільної дороги від Червонозоряного проспекту (поблизу примикання вул. Кіровоградської) до міжнародного аеропорту "Київ" (Жуляни) у Солом'янському районі".
Виходячи з назви постанови та місця вирубки дерев логічно припустити що дорога буде пролягати парком "Совський ліс" (чорна лінія на карті). Зрозуміло, що дорога такого масштабу повинна бути як мінімум чотирьохсмугова. Але достатньо пройтись існуючою грунтовою дорогою,аби зрозуміти що для побудови чотирьохсмугової траси потрібно виконати величезний обсяг земляних робіт (засипати яри, відвести грунтові води тощо) .
 Тепер подивимось з іншого боку. Нова дорога виводить на перехрестя Червонозоряний-Кіровоградська третій потік машин, який буде перетинатись вже з існуючими потоками. Всі київські водії знають про постійні затори та тягнучки на цьому місці, тому без побудови дворівневої розвязки нормального руху тут не буде взагалі.
Тобто дорога у варіанті КМДА буде або дуже дорога, або неповноцінна.

Натомість, ініціативні групи місцевих мешканців запропонували декілька альтернативних варіантів трасування дороги . В одному з них (інший дивись тут) пропонується побудувати основну дорогу від вулиці Трутенко до вулиці Медової, по існуючій грунтовій дорозі. Дорога проходить захаращеною сміттям пусткою без серйозних перепад висот та природних перешкод. Також зробивши нормальне дорожнє покриття по існуючий нині вулиці Каменярів можна виводити частину потоку машин на вулицю Кайсарова і далі до Червонозоряного проспекту.  

  А наявність тролейбусних дротів по вулиці Трутенко і далі до Амурської площі дозволяє організовувати тролейбусний маршрут по новозбудованій дорозі за трасою "аеропорт Київ - м.Васильківська", завдяки якому гості чемпіонату Європи зможуть за 25 хвилин доїхати до Олімпійського стадіону громадським транспортом, оминаючи неминучі численні автомобільні затори в центрі міста. Крім того нова дорога скоротить шлях з Севастопольскої площі на Теремки і тим самим зменшить кількість заторів на Великій Кільцевій. 
 У вищенаписаному допоможе переконатись невеличкий зроблений нами фоторепортаж
Переваги альтернативного варіанту - очевидні!


Аспект другий - екологічний
 Вже вирубано близько ста дерев і маємо документ на вирубку ще 2000 . І це при тому що кількість зелених насаджень в Києві з кожним роком все зменшується і зменщується а екологічний стан погіршується.
Совські ставки - дійсно унікальний природний обєкт для Києва , в чьому легко пересвідчитись подивившись фотографії або хоч раз прогулявшись.
 Це справжні болотяні хащі посеред міста. Відійшовши 5 хвилин від смердючого Червонозоряного проспекту ви можете насолоджуватись шелестом гілок, щебетанням пташок, зеленою травою... Дзюрчать струмки, по ставкам плавають дикі качечки. 

Вже більше десятка років йде мова про очищення ставків та влаштування заповідно-рекреаційної зони. 

В 2005 році на розгляд був поданний проект з усіма обгрунтуваннями від НЕЦ-у, в бюджеті виділялись кошти на прибирання та очищення ставків. Проте й досі на берегах лежать гори сміття, а дерева потроху рубаються. Один з ставків вже 15 років як осушений, інший вже зданий під оренду і оточений парканом, за який щоправда поки що пускають звичайних киян. В балки скидають будівельне сміття, несвідомі любителі "пікніків" нищать молодняк та траву, розлякують пташок та лишають за собою пляшки та пластикові тарілки. 
 Натомість, в столицях Європи, про наближення до яких постійно ми чуємо з вуст чиновників, цінують кожний клаптик природи. Усюди зелені чисті парки з акуратними доріжками, неляканими пташками, ставками та струмками. Чому у нас не може бути так само? Облаштувавши зелену зону належним чином ми збережемо природу та отримаємо чудове місце для відпочинку десятків тисяч мешканців прилеглих мікрорайонів!

Аспект третій - "безпрєдєльний"
 Як вже наголошувалось, єдиною документальною підставою є вищезгаданне розпорядження КМДА від 21.02.2011.
  На всі офіційні запити ініціативної групи місцевих мешканців відповіді по суті КМДА не надає. Також нічого не чутно про громадські слухання або розгляд альтернативних проектів. За зверненням місцевих мешканців міліція порушила карну справу за фактом незаконної вирубки і природохоронна прокуратура Києва щось ніби навіть розслідує. Але всім зрозуміло що вони просто тягнуть час.
 Тому складається враження що будівництво дороги для проведення Євро 2012 - це лише привід, а реальна мета в чомусь іншому. Може в будівництві коттеджів? Тоді ставки розчистять (звісно за наш бюджетний кошт), загородять парканами - і на ринку зявиться нова елітна нерухомість в зеленій зоні. Або, вони дійсно хочуть побудувати дорогу, але не для вирішення інфраструктурних проблем а щоб "закопати гроші" в земляні роботи, попутньо звільнивши місце під якийсь ТРЦ? 
Владі плювати на інтереси місцевих мешканців, чим грубо порушується закон про місцеве самоврядування!

Що ми можемо зробити ? 
  Наталія Козлова, лідер ініціативної групи мешканців Совок зверталась з цього приводу до органів влади, політичних діячів, різних громадських організацій, засобів ЗМІ але лише декілька з них звернули увагу, переважна більшість просто проігнорувала. Конкретні дії які зараз ними приймаються - пишуть листи "добрим царям" Януковичу та Платіні, проводять якісь незрозумілі мітинги тощо.  

На нашу думку, це хибний шлях. Аби щось реально змінити варто взяти на озброєння  лозунг "Зроби те, чого не робить влада".

Тому діємо  відповідно до трьох аспектів проблеми! 

1.  16 квітня провели креативний суботник на місці вирубки - http://h.ua/story/326850/ 

2.   Подали відповідні запити щодо законності вирубки, надання проекту дороги

3.   Атакуємо КМДА та Солом"янську РДА зверненнями та проханнями забезпечити благоустрій парку на Совках 

Автори статті ніколи не займались політикою, не є екологами чи журналістами. Ми просто любимо своє місто, любимо природу і маєм чітке переконання що все залежить від нас. Треба тільки працювати, мати самоповагу, відстоювати свої права та допомогати іншим! Все залежить від нас!

Свої пропозиції, ідеї по подальшим діям щодо Совських ставків пишіть за адресою [email protected] або на публічній сторінці www.vkontakte.ru/sovky
Більше інформації про Совські ставки - www.sovky.kiev.ua

природа Совських ставків
природа Совських ставків
природа Совських ставків
природа Совських ставків
Карта з можливими варіантами дороги
Карта з можливими варіантами дороги

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 5184
delete
Тєстов Петро, Киев, свободный журналист "ХайВей"
Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +2
Всего комментариев: 2, Всего рецензий: 3
Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

08:01 20/04/11
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
09:37 20/04/11
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Как и многое у нас в стране запущено. и властя нет до этого никакого дела.
21:24 20/04/11
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
ivp_paster 'Тернополь'
Що ми можемо зробити ?

Комментарии

Рекомендует этот материал.
08:01 20/04/11
ivp_paster Тернополь
Рекомендує цей матеріал. Чому?
Рекомендую!
21:24 20/04/11

Live

............

6 час. назад

ivp_paster рекомендует материал \"Принцесо зачаровна, не бійся...\"

6 час. назад

ivp_paster рекомендует материал Ректор НМАУ віддав премії студентам!

.........

14 час. назад

viktor trigub публикует статью Планетарний бас Анатолій Кочерга отримав звання Почесного професора НМАУ

...

15 час. назад

Влочега рекомендует материал Ректор НМАУ віддав премії студентам!

15 час. назад

Влочега рекомендует материал Реальнiсть....

15 час. назад

Влочега рекомендует материал Рiзноманiття осенi

15 час. назад

Влочега рекомендует материал Украiна i я.....

15 час. назад

Влочега рекомендует материал ВТОМЛЕНИЙ ДЕНЬ...

15 час. назад

Влочега рекомендует материал \"Принцесо зачаровна, не бійся...\"

...

17 час. назад

Горбатюк Микола публикует статью Мої передвиборчі обіцянки на уявних \"Біг-мордах\":

18 час. назад

Алекс Скиталец рекомендует материал \"Принцесо зачаровна, не бійся...\"

20 час. назад

viktor trigub публикует статью Ректор НМАУ віддав премії студентам!

...

1 дн. назад

Вікторія Івченко публикует статью \"Принцесо зачаровна, не бійся...\"