О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Культура  21 апреля 2009 08:08:35

«Колесо» докотилось до провінциії.

 

«Колесо» докотилось до провінциії.

У пятницю Київський академічний театр «Колесо» представив у Каневі виставу «Гра на клавесині» за п’єсою відомого українського письменника, перекладача, лауреата багатьох літературних премій Ярослава Стельмаха (у 2001 році його названо найкращим драматургом України).

Місцевий кінотеатр розрахований на 700 місць,  увесь був заповнений людьми. Організатори театрального дійства хотіли відволікти увагу провінційної публіки від сірих буднів не специфічним фольклорно-етнографічним епосом, а психологізмом класичного любовного трикутника або «лав сторі» на вітчизняному ґрунті (саме так назве все це головна героїня вистави Тоня).  Тому і сюжет вистави, якщо його стисло викласти, про те, як у наші дні декілька чоловіків домагаються однієї вродливої жінки Тоні (Марія Грунічева).

У першій сцені двоє молодих хлопців Олег (В’ячеслав Стеценко) та його друг (Денис Драчевський) намагаються познайомитися з Тонею в кафе.

Для цього Олег вдається до нехитрих в таких випадках прийомів  пошвидше зійтися з малознайомою жінкою: запрошує її на шашлики, цікавиться «що ви робите сьогодні ввечері» і навіть, щоб справити враження на неї ліричного романтика, зачитує вірші Тичини, видаючи їх за свої.  Та Тоня  «не здається», хлопчачі залицяння з дешевим плагіатом – це не для серйозної розсудливої жінки, якою вона постає на початку перед глядачами. До того ж  Тоня старша за віком від Олега, і в неї є нібито  близький друг-дзюдоїст (Андрій Мороз), із яким вона зустрічається, але з усього видно, що ставиться до нього прохолодно. 

Навіть невибагливому до шедеврів театрального мистецтва провінційному глядачеві початок видався занадто передбачуваним і спланованим, а гра акторів місцями неправдоподібною. У перерві після першої дії юна особа, що сиділа позаду мене, ділилась враженнями зі своєю подругою телефоном: «Сучасна вистава про те, як хлопці «чіпляють» дівчат. Але деякі актори чомусь переграють».

Сьогоднішньому театру, як, до речі, й кінематографу, бракує головного – у всіх режисерських роботах немає основної думки, в якій би митець зміг виразити свої основні положення, заради чого він і створював власне фільм чи виставу. Немає нічого такого, щоб наше різне суспільство змогло б побачити у мистецтві себе самого. Звідси, більшість робіт у театрі і кіно залишаються непоміченими глядачем, здаються блідими.  Тому читання віршів Олегом, коли він уперше знайомиться з Тонею, щоб її завоювати, – це, скоріш усього архаїзм, ніж художнє відображення сьогоднішньої дійсності.

На мій погляд, найбільш природно зіграли свої ролі - це мама Олега (заслужена актриса України Наталія Надірадзе-Вронська) та літній чоловік Павло Антонович (Віктор Шестаков), що залицявся до Тоні.

В образі мами актриса точно передала риси і тип нервової системи багатьох сьогоднішніх мам, що дбайливо опікуються долею своїх чад. Настільки дбайливо, що це шкодить самим дітям, вони стають безхребетними.  Сліпа мамина любов їй же самій затьмарює очі: вона не бачить, що син позбавлений самостійності. Таке дуже часто зустрічається в житті.

Роль Павла Антоновича у виставі епізодична – він декілька разів зявляється на сцені, і кожна його поява - це справжнє естетичне задоволення для глядача. В його діалогах з акторами на сцені відчувається делікатність вихованого інтелігентного літнього чоловіка.   

Актор Віктор Шестаков зумів передати тонкі психологічні риси свого героя. Справді, таких Павлів Антоновичів часто можна зустріти в житті.

Можна довго обговорювати, наскільки органічно трималися на сцені актори та яке враження справила вистава на публіку.  У свій час Михайло Ромм сказав: «Режисура – це точка зору».  І якщо виходити з цієї позиції, то все, що представили на сцені  того дня столичні актори, – це погляд  режисера-постановника заслуженої артистки України Ірини Кліщевської.

На сайті театру «Колесо» можна прочитати таке: «П’єсу «Гра на клавесині» драматург Ярослав Стельмах написав, спираючись на власний життєвий досвід, на власну «лав сторі». Певно, тому теми, які порушуються у постановці, так близькі сьогоднішньому глядачу – вміння прощати, розуміти, кохати, жертвувати. Хитросплетіння стосунків закоханих та їхніх батьків розв’язати під силу лише сильним особистостям, якими й є молоді герої вистави».

 

На фото: У центрі взявши за руки одне одного виконавці головної ролі Марія Грунічева та В’ячеслав Стеценко; крайня зліва - заслужена актриса України Наталія Надірадзе-Вронська; крайній справа - Денис Драчевський та рядом із ним Андрій Мороз.

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 2990
delete
РОМАН МУДРЫЙ, Канев, свободный журналист "ХайВей" 

Теги

Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +1
Всего комментариев: 7, Всего рецензий: 1
Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

02:12 22/04/09
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление

Комментарии

Рекомендует этот материал
02:13 22/04/09
null
09:49 21/04/09
Вы уважаемый, читайте хорошо и внимательно. Вопросы, которые вы задаете, скорее можно отнести к пьяному человеку. Вы ж, надеюсь, не пьяный.
Просто это региональная новость. Но в любом случае ее будет интересно прочитать тем, кому известен театр "Колесо".

А искать глубоукий смысл в фонетической созвучности слов докотилось-окотилось - совсем не стоит. Причем, второе слово вы сами выдумали, его в тексте не было.
09:52 21/04/09
Это, по вашему, на украинском языке "докАтилось" правильно?
Ого. Однако. А вы совсем не различаете украинский и русские языки?
10:54 21/04/09
spam
03:05 21/09/09

Live

15 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

18 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

20 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

22 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

23 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

24 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

33 мин. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

33 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

34 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

36 мин. назад

Белка Белкина комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

45 мин. назад

Барон комментирует материал ГАДАНИЕ НА ТАРАКАНЕ

46 мин. назад

Барон комментирует материал ГАДАНИЕ НА ТАРАКАНЕ

54 мин. назад

Сергей Павлюченко комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

1 час. назад

Сергей Кувалда комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

1 час. назад

Петро Гоцуляк комментирует материал ГАДАНИЕ НА ТАРАКАНЕ

1 час. назад

Сергей Павлюченко комментирует материал ГАДАНИЕ НА ТАРАКАНЕ

1 час. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Новый класс: TROLL'ящиеся

1 час. назад

Сергей Кувалда комментирует материал ИНТЕРЕСНЫЙ ГОРОСКОП: ОБЕЗЬЯНА УПРАВЛЯЮЩАЯ БЫКОМ

1 час. назад

Сергей Кувалда удаляет комментарий к материалу ИНТЕРЕСНЫЙ ГОРОСКОП: ОБЕЗЬЯНА УПРАВЛЯЮЩАЯ БЫКОМ от Сергей Кувалда

1 час. назад

Сергей Кувалда удаляет комментарий к материалу ИНТЕРЕСНЫЙ ГОРОСКОП: ОБЕЗЬЯНА УПРАВЛЯЮЩАЯ БЫКОМ от Сергей Кувалда