О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Общество  14 ноября 2008 21:12:27

Народжені... за гроші

Малят по осені рахують

"Закарпаття - лідер "бейбі-буму!" - із такими радісними заголовками, з незначними варіаціями, вийшло минулого місяця чимало статей у крайових засобах масової інформації. І це не дивно, адже Державний комітет із статистики, а також Міністерство юстиції, якому підпорядковані "Загси" (тобто відділи реєстрації актів громадянського стану) констатують: Закарпаття ось вже кілька років є лідером за показником народжуваності. Вся ж країна в цілому демонструє невтішні результати. Наша держава, яка починала похід до незалежності з 52 мільйонами чоловік населення, нині нараховує 46.2 мільйона душ. Якщо скорочення відбуватиметься таким чином і надалі, то до 2050 року в Україні проживатиме менше 30 мільйонів осіб, вважають фахівці з демографії.

Відтак, суспільство хвилюється, а його політична верхівка мусить якось реагувати. Тож не дивно, що у вітчизняному політикумі не знайдеться хоч один діяч, який би не поплакався із приводу втрати мільйонів співгромадян. Всі навперебій пропонують вирішити проблему скорочення народу найшвидшими темпами. І навіть, що саме неймовірне, намагаються виконати обіцяне. Згадаємо передвиборну гонку за місця в зовсім нещодавно обрану Раду. Преса тоді друкувала таблиці із сумами, обіцяними основними політичними силами, у допомогу родинам, що зважаться на первістка, другу дитину, третю тощо. Усе нагадувало аукціон з його головним атрибутом "Хто дасть більше?" Десятки тисяч гривень за кожного немовлята, та ще й у прогресії (чим більше родиш - тим значно більше одержиш), по розрахунках обіцяльників, повинні були швидко відновити кількість населення до колишніх 52 мільйонів, а згодом і перевищити цю цифру. За задумом, щедрі фінансові виплати батькам, які не побояться заводити все більше й більше дітлахів, швидко виправлять лячну демографічну ситуацію.

Саме дивне, що передвиборчі обіцянки були виконані. Як наслідок, сьогодні за первістка держава виплачує 12.240 гривень, на другу і третю дитину - відповідно 25 і 50 тисяч. Виплати здійснюються частково відразу (5.000 гривень), решта - у формі щомісячних виплат по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років. (Ідея політиків приплачувати родинам з дітьми аж до їхнього повноліття, від 200 до 500 гривень на місяць на кожного чада, реального втілення допоки не отримала). Що ж вийшло з задумки різко підвищити "дитиностимулючі" виплати (нагадаємо, раніше на дітей, незалежно від того, перша це дитина чи п’ята, виплачувалося 8.500 гривень, з них відразу платилося 3.400, інші з помісячною розбивкою на три роки), вже можна оцінити. Курчат, як відомо, по осені рахують. Але й людей теж не гріх перерахувати по осені. На 1 вересня 2008 Державний комітет статистики нарахував у країні 46,201 мільйона чоловік і відзначив скорочення населення на 259 тисяч чоловік. Той же комітет повідомив, що за перше півріччя 2008-року в Україні народилося 235,61 тисячі дітей, що на 10 тисяч немовлят більше, ніж за аналогічний період минулого року. І лише на Закарпатті протягом останніх 5 років фіксується краще в країні співвідношення народжуваності і смертності. На даний час це єдиний регіон в державі Україні, де таке співвідношення складає 1 до 1, а з кінця минулого року в Закарпатті почали фіксувати перевищення народжуваності над смертністю. Певно, варто би порадіти з такого факту, якби не одне "але".

Прийдешня з Заходу ідеологія політкоректності нині забороняє називати багато речей своїми іменами. Можливо, тому секретів "демографічного вибуху" на Закарпатті ніхто з відомих політиків, що цінують своє реноме, назвати не насмілиться. Їхнього прикладу наслідують й вчені, зокрема, з області соціології і демографії. Але істину не сховаєш, та вона й не є секретом навіть для пересічних закарпатців: найбільшими отримувачами виплат на дітей в краї є цигани, або, як вони себе самі називають, роми. Ці люди і раніше не страждали малодітністю, але відчувши смак легких грошей, у справу збільшення народонаселення України включилися і неповнолітні, і навіть нестарі ще циганські бабусі - медики констатують почастішання пологів у ромських жінок віком до 45-50 років. Нещодавно у пресі пройшов ряд заміток з Ужгородщини, Мукачевщини, Берегівщини, Виноградівщини, де народжуваність серед циганів почала бити усі рекорди. Загалом же, нині кожна п’ята дитина, народжена в Закарпатті, має циганські корені. Щось таке відбувалось не так давно у сербському Косові... Разом із ударними темпами росту народжуваності в цій етнічній групі спостерігається ріст її добробуту, який виражається в рості покупок дорогих продуктів та побутової техніки, що часом не по кишені навіть працюючій людині, відкритті нових шинків та ігрових автоматів навколо циганських таборів. Черг із ромських чоловіків у центри зайнятості, у зв’язку із поповненням у сімействах, при цьому щось не спостерігається. Та й навіщо, якщо держава тепер платить ромським сім’ям так, як не платять багатьом працюючим на робочих місцях? Щоправда, тепер, як грянула довгоочікувана глобальна фінансова криза, почались суттєві затримки із виплатами "дитячих" - але маховик "народжень за гроші" вже запущено, і навряд чи він скоро зупиниться.

Діти - не іграшка. А джерело доходу!
Діти - не іграшка. А джерело доходу!



Питається: а на що, власне, наша держава в її конкретних обличчях, розраховувала, закликаючи по-старозавітному "плодитися і розмножуватися", стимулюючи це прямими грошовими виплатами? На те, що люди "фертильного віку" надихнуться великими грішми і влаштують демографічний вибух? А той, в свою чергу, років через двадцять забезпечить сьогоднішнім трудящим безбідну старість? Адже саме побоювання, що при низькій народжуваності в майбутньому не буде кому утримувати пенсіонерів, і є основою всіх демографічних тривог. Цікаво, що не було враховано кілька доволі очевидних контраргументів щодо такої політики. По-перше, немає ніякої гарантії, що нове покоління захоче жити в країні, керованій керманичами типу нинішніх, і масово її не покине, залишивши пенсіонерів животіти на самоті, у кращому випадку підтримуючи їх грошовими переказами з-за кордону. Ну, а по-друге - практика показала, що обіцяні гроші виявилися не такими вже й звабливими для тих, хто думає про долю дітей як мінімум на 18 років уперед. Хіба одночасно з виплатами було вирішене прокляте "квартирне питання", і більшість молодих родин нині не мають проблем принаймні із доступними кредитами на власне житло? Чи в більшості лікарень України вже не страшно народжувати, коли показник дитячої смертності в Україні - один з найвищих у Європі? І хто нині допомагає родинам, якщо дитина народиться важко хворою, чи занедужає незабаром після народження (що в країні з усіма ознаками екологічної кризи зовсім не рідкість)? Чи вирішені питання місць у дитсадках, доступності подальшого навчання, гідного працевлаштування, особистої безпеки дитини на вулицях, відданих криміналу? Нарешті, хіба не знущанням здаються багатотисячні виплати на кожну наступну дитину мільйону (!) українських родин, які через безплідність одного чи обох партнерів взагалі не в змозі мати дітей? Безплідність зазвичай лікується, але коштує недешево. Чи хтось гарантував такій українській родині матеріальне право хоча б на одну дитину?

Проте весь цей далеко не повний перелік питань зовсім не хвилює досить широкий прошарок нашого суспільства (не тільки вище згадану етнічну "ромську" групу, але і куди більш широкі шари "декласованих елементів"), для якого народжування дітей стало дуже непоганим джерелом прибутку. Втім, у них гроші не затримаються - підуть на розвиток алкогольної промисловості та ігрового бізнесу (чи не ці "групи впливу" і посприяли надзвичайної та алогічній щедрості держави?) А відтак - виникає великий сумнів, що з покоління "народжених за гроші" виросте надійна опора української держави...

Моя справа - народжувати. Ваша - нас утримувати. Шо, нє так?
Моя справа - народжувати. Ваша - нас утримувати. Шо, нє так?



Не такий страшний Мальтус, як його малюють


Наприкінці хотілося б звернутись до одного дискусійного питання. Чи є насправді гостра необхідність втілювати в життя заїжджене гасло "Нас має бути 52 мільйони!"? Чому саме 52, і перед ким ми маємо за них звітуватись? Адже Україна зовсім не страждає від незаселеності. Щільність населення нашої держави (з розрахунку 46 мільйонів на 603.700 квадратних кілометрів площі) складає близько 76 чоловік на квадратний кілометр. Для порівняння, у Китаї - 135. (Щоправда, у Китаї має місце величезна диспропорція у розселені людей, і реальна щільність, вираховуючи площу безлюдних гір та пустель, там зашкалює. Але, все ж таки, і Україна не Китай). Щільність населення в Індонезії й Таїланді - 121 чоловік на км2 Тобто, всього у півтори рази вища за нашу! Варто додати, що Україна значно випереджає за заселеністю території такі азійські країни, як, наприклад, М’янма (62 чоловіки на км2 ) чи Лаос (25 чоловік на кілометр). Отже, ми зовсім не страждаємо від незаселеності. Навпаки, Україна лідирує у світі за показником розораності земель (близько 80 % території). Лісистість України становить усього 16 %, при тому значна кількість регіонів лісових масивів як таких не має. Заповідних площ також дуже мало - біля 5 % країни. Всього ж в країні тільки 13 % земель ніколи не піддавались впливу людини. Щодо Закарпаття, то із нашими 100 душами на квадратний кілометр ми вже знаходимось на "азійському" рівні, тим більше, коли враховувати, що більшість закарпатців живе на вузькій низинній смузі. То чи є об’єктивна потреба у поверненні до кількості населення в 52 мільйони, а тим більше - чи є потреба у тому, аби воно зростало безперервно? І чи хтось може сказати, на якій точці треба зупинитись, аби не потрапити у становище країн, змушених обмежувати народжуваність?

Беру на себе сміливість стверджувати, що насправді Україні не потрібна велика кількість населення. Ця кількість вже давно не забезпечує ані військових переваг, ані економічної успішності (в розвинених країнах більшість людей все одно не зайняті у виробництві реального валового продукту). Натомість стабільне зменшення кількості людей дасть змогу виводити з обігу землі, повертаючи їх природі. Це також означає зменшення абсолютного числа відходів та викидів, скорочення споживання енергоресурсів та сировини тощо. Хіба в умовах загострення екологічної кризи це не позитиви?

Ще у 1970-х роках доповідь Римському клубу (неурядова міжнародна група видатних бізнесменів, політиків та вчених) під назвою "Межі зростання" дохідливо показала: будь-який ріст має свої обмеження, і ці обмеження щодо кількості народу на Землі перейдені, хоч і не рівномірно, але скрізь. У 2004 році, у книзі-доповіді "За межами зростання: 30 років потому" ця теза знаходить все більше підтверджень. Просто очевидна істина про те, що безкінечний ріст неможливий, доходить до людей дуже повільно і не до всіх (хоча чого простіше - уявіть, що все своє життя ви ростете у вишину та в ширину). Щодо переконання про необхідність безперервного росту населення, то воно прийшло ще з біблейською настановою "плодіться та розмножуйтесь!". З тих пір ледь не головною ознакою успішності суспільства стала його кількість. Про те, що Земля в цілому і кожна її частка зокрема має якісь обмеження, ніхто й не думав. Хіба що священик Теодор Мальтус (якого кляла не тільки радянська пропаганда, але й західна) ще наприкінці 18-го століття почав лякати людство обмеженою здатністю планети годувати людську популяцію, яка постійно збільшувалась. Попри радянські байки, він не закликав до знищення злиденних і не благословляв кривавих війн. Просто, будучи далекоглядним вченим, Мальтус зрозумів те, що до більшості не доходить й зараз: планета має обмежені рамки, і відтак, обмеженні рамки має мати й людство як один з видів істот, що її заселяє. Сьогодні світ вже волає про перенаселеність, а деякі країни, відчувши всі вади цієї проблеми, почали лихоманкову боротьбу - аж та насильної стерилізації жінок і, рідше, чоловіків.

Ми забезпечимо вам гідну пенсію. Ну, принаймні, веселу :)
Ми забезпечимо вам гідну пенсію. Ну, принаймні, веселу :)


Щодо Європи (до якої належить й Україна), то нині тут відбувається природній процес повернення у межі, які свого часу було порушено. Усе, звісно, не просто, і є проблеми старіння населення, його пенсійного забезпечення, нестача робітників у реальному секторі економіки, нездоровий перекіс у структурі зайнятості населення, вельми сумнівна міграційна політика тощо. Проте всі ці проблеми слід вирішувати із розумом, не намагаючись розв’язати їх шляхом, не побоюся грубого слова, збільшення поголів’я населення - натомість турботи за його якість.

Олег Супруненко, газета "Старий Замок - Паланок"

Див. також
"Цветы в грязи"
http://obkom.net.ua/articles/2008-10/24.1517.shtml

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 5329
Фото: автора
delete
Олег Супруненко
Олег Супруненко, Берегово, свободный журналист "ХайВей" 
Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +6
Всего комментариев: 16, Всего рецензий: 17
Читайте также

Іспанська поліція заявила про спецоперацію через "ймовірний теракт" на південь від БарселониІспанська поліція заявила про спецоперацію через "ймовірний теракт" на південь від Барселони

Мешканців міста просять залишатися вдома і не виходити на вулицю. ...

В Одесі невідомі руфери зламали скульптуру на даху оперного театруВ Одесі невідомі руфери зламали скульптуру на даху оперного театру

Намагання не допустити непроханих гостей на верхівку будівлі поки що марні. ...

Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

21:34 14/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Отто Раушенбах Днепродзержинск
Чемодан, вокзал, Румыния!
А Румынию-то за что?
Да не, я не совсем расист ведь. В Индию, на историческую родину, цыган уже не отправить - мы ж не сталинисты какие-то. Нехай уж живут, но какого хрена им деньги давать на размножение, коли они и без того плодятся? Вот ведь где облезлая собака зарыта...
23:35 14/11/08
Разумный вопрос... Надо стимулировать на рождаемость законопослушных славян - нас и так все меньше остается...
11:35 17/11/08
21:49 14/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
ЮРИЙ РУДЕНЯ Одесса
Не уверен, что бюджет в условиях углубляющегося кризиса сможет долго поддерживать выплаты на таком уровне. Что касается количества населения, то любой вид увеличивает попупуляцию до тех пор, пока есть благоприятные условия. Сейчас явно видна граница, за которой безудержный рост потребления будет невозможен, соответственно и население перестанет приростать. Когда детей кормить не чем, то и размножаться не особо тянет.
21:54 14/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
03:56 15/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
viktor trigub Киев
Супер! (автору) І це лише початок... Хоча, ситуація поганенька... Щось треба робити із владою... Жарт з Партією снайперів перейшов у конкретну стадію...
Павло Сокіл Шостка
‘read‘ Пане Вікторе, адже відомо, що у кожному жарті завжди є шматочек нежарту! Тож, приступаймо до конкретних дій шиккуватися! Я тут зовсім без жартів!!! ‘evil‘
Хіба що трохи все-таки жартую!.. ‘best‘
10:24 15/11/08
08:40 15/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Автор мастерски осветил одну из самых острых проблем сегодняшнегодня. Отличный материал и отличные мысли для раздумья. Спасибо.
08:51 15/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
lavra Киев
Люди,які бажають війни і знищення народу,а такі є,я не один раз чула розмови
не задумуються,що це і їх може торкнутись.
На землі місця хватить всім,але тільки коли між людьми буде любов і злагода.
Тема дуже цікава.
Вистачить місця хвилям у морі
вистачить місця чайці на хвилях
вистачить місця травам у полі
вистачить місця росам на травах

вистачить місця зорям у небі
вистачить місця мріям на зорях
вистачить місця і нам на землі
з радістю нашою і нашим горем.
10:08 15/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Уля Киев
Цікавий матеріал. Буквально позавчора жартома рахували з друзями, скільки дітей треба народити і як економити на їх утриманні за рахунок речей "у спадок", щоб купити через кілька років кваритиру в Києві.
14:47 15/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Тетяна Крупа Харьков
Гоша, Вы затронули очень не простую тему. Но отлично раскрыли ее для конкретного региона. Это я о ромах (в моих жилах тоже есть эта кровь).

Говоря об Украине, надо ставить вопрос шире: рождение детей за деньги - деклассированными элементами, алкоголиками и наркоманами. Что-то типа аналогичной проблемы в США.

Нормальная женщина (не имея другого дохода) рожать не будет: она подумает о том, что она даст своему ребенку.

Следовательно, государство получит в будущем массу проблем.
17:58 15/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Родить много ума не надо, но кем станут эти дети? Нацией нищих, малообразованых наркозависимых бомжей? Вот уж перспектива к 2050 году...
"...Якщо скорочення відбуватиметься таким чином і надалі, то до 2050 року в Україні проживатиме менше 30 мільйонів осіб, вважають фахівці з демографії...." - голословно...
20:35 15/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
"І на оновленій землі
Врага не буде, супостата,
А буде син, і буде мати,
І будуть люди на землі."
Т.Г.Шевченко
А будут ли? Хочется верить…
23:20 15/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Марія Солтис Кузнецовск
Важлива тема!
от тільки не всі народжують через легкі гроші.
Мені, наприклад, виплатили за рік 10200 грн як допомогу при народженні першої дитини. Добре, що наші мами купили ліжечко і коляску, та й речами забезпечили - перший внесок ми з чоловіком відклали. А подальші 500 грн в місяць всі йшли на доцю.
Та головне, що росте і розвивається нормально, а гроші звідкись з‘явліться.
Марія, коли моя дружина народила, їй платили щось типу 40 гривень на доцю (а на початку взагалі щось біля 20). Але я пишу не через "жабу".
В місті Берегово, де я живу, циганів близько п"ятої частини населення (а то вже й чверті). У циган є касти і 4 субетноси в Україні. В Берегові живе найнижча каста, до якої презирливо ставляться навіть сусідські цигани з Королева. І дивитись, як цей натовп брудних нероб шляється містом, просто нестерпно. Друг мій працює на базарі, каже, що власник базару кожен день палить тяжелений короб картону (який підіймають три мужика). Палить, бо цигани вже не бажають здавати макулатуру - навіщо?
Жінчина бабка живе в районі, з яким межує циганський табір. Ми там буваємо частенько - там цілковите свято життя. Усі непогано одянені, діти на монтенбайках, із мобілами - і майже ніхто з батьків не робить. Навіщо? Держава ж поставила план по збільшенню поголів"я - вони його вправно виконують.
00:54 16/11/08
Марія Солтис Кузнецовск
Так, Ви праві, з цього боку - жахлива картина
08:44 16/11/08
lavra Киев
Це проблема є великою,цигани не будуть працювати і не бажають.Проблема...
03:30 17/11/08
07:47 17/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Савинський Полтава
11:14 17/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
17:02 17/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Приятно читать по настоящему хороший грамотный иатериал
17:15 17/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Ариэль Киев
А мене, як то кажуть "жаба душить" :) Чому про вже народжених дітей дбати не хочуть? Складається враження, що "демографів" хвилює лише статистика народжуваності, а що буде з тими дітьми потім і що робиться зі вже існуючими - байдуже.
19:18 17/11/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
emilpick Луганск
Вопросы ставятся, кто будет отвечать? Народ все равно вымирает и физически, и духовно. Цыгане не помогут разрулить демографичесую ситуацию, их табор всегда уходит (иногда в небо). Из такого земного рая, как Закарпатье, может и не хотят они уходить?...
09:37 09/02/09
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление

Комментарии

Отто Раушенбах Днепродзержинск
‘fuuu‘
21:28 14/11/08
Отто Раушенбах Днепродзержинск
Рекомендует этот материал
Почему? Гоша, это я не тебе, а цыганам показываю!
21:32 14/11/08
Таким образом стимулирование рождаемости, как замечено автором, приводит рождаемость к источнику дохода. И вправду непонятно почему семьи которые по медицинским, жилищным и т.д причинам откладывают рождение ребенка должны кормить посредством налогов семьи в которых ответственность за воспитание, образование и т.д. намного ниже. Я вообще то считаю что выплату по случаю рождения ребенка надо воспринимать как страховку на случай непланированной беременности. Ну а выплачивать естественно надо и запланированным. Но вот с каждым последующим ребенком выплачивать надо все меньше и меньше, потому что надо думать о том, что коль уж много рожаешь, то надо и самой позаботиться, а не за счет других.
09:45 15/11/08
Уля Киев
Рекомендує цей матеріал
10:08 15/11/08
Гошо, це ваш матеріал чи передрук? Я так бачу, що то передрук. То як же ви в анонсі спотворили зміст публікації? Нащо ви ситуацію на Закарпатті поширили на всю Україну, стверджуючи, що кожен пятий новонароджений в Україні - циган? Велика народжуваність не лише у циганів, але й у всіх мусульманів та християнських протестантів. ‘cool‘
11:26 15/11/08
Шановний Валентине, чи Ви справді думаєте, що у людини може бути призвіще "Дерев"янний"? ‘LOL‘ Це мій нік, псевдо, бренд, якщо хочете - але я за "базар відповідаю", от і підписався внизу справжнім ім"ям. Ви перед тим, як таке питати, у профіль заглядайте принаймні ‘cool‘
І ще раджу уважніше читати (бо я ж, повторюю, за базар відповідаю):
Цитата:
Нащо ви ситуацію на Закарпатті поширили на всю Україну, стверджуючи, що кожен пятий новонароджений в Україні - циган?

Анонс, буквально: "Секрет "демографічного вибуху" на Закарпатті влада офіційно назвати не насмілюється. Але істину не сховаєш: кожен п’ятий новонароджений в краї - циган"
13:56 15/11/08
Мо, у мене галюники? Ніби й редагування не було, а зміс змінився... ‘sad‘
16:27 17/11/08
Тетяна Крупа Харьков
Рекомендует этот материал
14:47 15/11/08
Не галюники, а просто не добачили. Таке бува. В мене - часто, от сьогодні дочці подарували у школі книжечку "Трояндовий дощ", а я читаю "троянський" (бо ж хто про "троянів" не думає ‘wink‘ ?)
16:52 17/11/08
Н-да... То ви про вірус чи про коней? ‘sad‘
16:55 17/11/08
Рекомендует этот материал
Почему? Автор поднял актуальную проблему, которую стесняются выставить на свет наши чиновники. За счет кого растет народонаселение Украины в отдельных регионах. Интересно было бы прочитать аналогичный материал по Крыму.
Рекомендую
17:04 17/11/08
Про вірус, звісно. Коней я лише у циганів і бачу ‘sad‘
То їх (циганів) ледь не єдина користь у місті (ну, ще деінде прибирають, тяп-ляп). Якщо треба позбутися відрізаних батарей чи старого холодильника, зупиняєш першого ж їхнього возика, домоляєшся, вони забирають металобрухт (ще й за гроші, хай і символічні).

Бо як не мають грошей, то мусять щось робити. А як на халяву гроші дають - відмовляються.

Прошу зважити: я ж не расист якійсь. Я взагалі проти того, аби у переповненому людьми світі стимулювати поповнювати його ще, тим більш неробами.
17:06 17/11/08
Та що такого поганого у тому расизмі, що від нього усі відхрещуються?.. Ну, запитайте у своїх родичів, близьких і знайомих та й навіть не знайомих чи хочуть вонит мати дітей-циганів чи онуків негрів? Чи то не расизм, а щось інше? ‘sad‘
17:25 17/11/08
Все питання у тому, що вважати за расизм.
Я не маю нічого проти негрів у Африці і хінді в Індії. Але не бачу ніякої необхідності заселяти ними наші терени.
Грабувати "третій світ" і водночас створювати в ньому ілюзію, що Європа його візьме на утримання (ну, скільки вона витримає? От весь Бангладеш зможе, к приміру,прийняти?) - хіба це не маразм?

Водночас мріяти про чистоту раси - теж не розумно. Весь час народи світу мігрували, змішувались, зникали, народжувались нові. Просто нині все відбувається страшенно прискорено, а це вже нездорово. М"яко кажучи...
17:51 17/11/08
Оце роздуми свідомого мужа! Українці уже давно - люди різних субрас і навіть рас, але вони - люди однієї нації. Цигани теж потроху втрачають расові риси, але національні особливості їхні дуже виразні. ‘smile‘
17:54 17/11/08
Рекомендует этот материал
09:37 09/02/09

Live

7 час. назад

Марк Львович комментирует материал Українська влада знає, як повернути на свою користь ППО РФ біля кордонів

8 час. назад

Марк Львович комментирует материал Ченстохов. Раздумья

8 час. назад

Larisa Potapova рекомендует материал "Звездные войны" ч.4-2

8 час. назад

Larisa Potapova пишет рецензию на публикацию "Звездные войны" ч.4-2

9 час. назад

Литвиненко Анатолий комментирует материал Ченстохов. Раздумья

10 час. назад

ASPI публикует статью Артур Прузовский о кадровом кризисе в Польше

10 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич публикует статью Кристофер Марло (В.Шекспир) Сонет 41

10 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич публикует статью Кристофер Марло (В.Шекспир) Сонет 39

10 час. назад

Виталий Боровец публикует статью Почему рейдер Величко и российский бизнес чувствуют себя в безопасности?

10 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич публикует статью Путин компроментирует
Украину: двигатели для ракет КНДР

10 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

10 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

11 час. назад

Родослав Корченюк комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

11 час. назад

Марк Львович комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

11 час. назад

Марк Львович комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

11 час. назад

Литвиненко Анатолий комментирует материал Светлые Силы против Сил Тьмы. Игра по правилам и без...

12 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

12 час. назад

Марк Львович комментирует материал Светлые Силы против Сил Тьмы. Игра по правилам и без...

12 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

12 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

12 час. назад

Василий Грозин комментирует материал Момент истины

12 час. назад

Марк Львович комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим

12 час. назад

Марк Львович комментирует материал Не їдьте , братчики, у Крим