О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Политика  23 сентября 2008 11:59:00

Єдиний центр: смерть до народження?

Єдиний центр: смерть до народження?
Які чудеса тільки не коїлись з партійною системою України? Багатопартійність, яка уособлена зареєстрованими 151 партіями. Більшість з них є класичним відображенням українського прислів’я "Де два українця - там три гетьмана". Відсутність чіткої програми та функціональної і розгалуженої партійної структури, активізація лише під час виборчих кампаній, та і те, лише з метою заробітку грошей як технічної партії, граючої на електоральному полі опонентів. Наявність більшості таких партій не лише гальмують ефективний розвиток партійної системи, але і заважає формуванню демократичних цінностей та принципів.

Створення нового політичного проекту під назвою "Єдиний центр" не є виключенням із загальної тенденції. Тільки ось призначення його дещо відрізняється від усіх інших. Партія призначена для забезпечення належної підтримки чинному Президенту України на виборах 2010 року, а також, в разі парламентських виборів, формування пропрезидентської фракції у законодавчому органі. Та і прикладів класичних пропрезидентських сил також можна знайти доволі багато в політичній системі України. Якщо заглибитись в історію українського політикуму, то ми побачимо багато спільного в розвитку ЄЦ з політичним проектом попереднього Президента України Кучми "За Єдину Україну". В обох випадках наголос робиться на об’єднання, в обох випадках політичні сили повинні були забезпечити більш стійке та стабільне становище для діяльності Глави держави. В чому полягають особливості організаційної розбудови та формування програмних засад ЄЦ? Як її створення може вплинути на політичне життя України взагалі, та її партійної системи зокрема, і який внесок вона може внести в український політикум? І, врешті-решт, яка доля її спіткає? Над цими питаннями і пропоную подумати.

Жорсткі адміністративні методи - запорука успіху політичного проекту

Формування партії "Єдиний центр" відбувалось на рідкість закрито, та з використанням жорстких адміністративних методів. Представники регіональних депутатських корпусів Нашої України, працівники ОДА (голови чи заступники голів), членство Народного Руху, на що скаржився голова руху Тарасюк, під тиском владних представників ЄЦ було перетягнуто. Мабуть, методи формування структури і є ефективною для самої політичної сили, але чи не відбувається підміна понять демократії та владних прагнень людей, які намагаються утримати якомога довше державні важелі впливу? І наскільки відсутність масового членства може вплинути на суттєве підвищення рейтингу партії?

Не дарма проводиться аналогія між Ющенком із Балогою та їх попередниками (Кучмою та Медведчуком). Незважаючи на всі прагнення до встановлення демократичних та європейських норм в усіх сферах життя країни, а передусім – в політиці, методи боротьби за владу залишаються такими ж, як і в антидержавних та авторитарних попередників. Але ж методи досягнення влади апріорно формують і, власне, засоби здійснення влади. А антидемократичними методами просто неможливо боротись за встановлення демократичних цінностей, і не можна, борючись проти повернення країни назад в авторитарне минуле, використовувати ті ж авторитарні та непрозорі важелі впливу.

Відсутня програмна платформа - мінімізована політична відповідальність

Але до того, як почати в тіньовому режимі формування членства партії, була написана програма партії, та сформована ідеологічна платформа. Розглянувши її, можна зробити одразу декілька висновків. Така платформа, за своєю сутністю, практично відсутня. Є виключно задекларовані популістські гасла об’єднання України, що не є новим для подібних проектів (звернемо увагу на вже згаданий блок "За ЄДИНУ Україну"), та цілою низки положень, механізм реалізації яких залишається загадкою, мабуть, і для самих їх авторів. Чітких ідеологічних принципів та чіткого бачення стратегії розвитку країни ми не бачимо. Мабуть, так і було задумано тими людьми, хто вибудовував стратегії розвитку партії, адже відсутність партійної програми та ідеології мінімізує політичну відповідальність за зраду обіцянок виборцям. В разі балотування на виборах, відкривається можливість блокування з усіма силами, адже це не суперечить ідеології партії. Та і електорату можна перетягнути таким чином значно більше. Але чи є такі дії державницькими, і наскільки вони можуть обстоювати національні інтереси? Питання, на жаль, риторичне…

Смерть до народження можлива

Єдиний центр: смерть до народження?
Та і ціла низка прорахунків була допущена технологами ЄЦ. Сформувавши партійну організацію та зареєструвавши програмну платформу, треба, безумовно, публічно розкручувати політичну силу. Але, як ми не могли не помічати, “Єдиний центр” не поспішає з виходом на політичну арену в ранзі публічного та відкритого гравця. Але, відтягуючи власну презентацію (так зване публічне "народження"), засновники політичної сили доволі сильно знижують шанси на її успіх. Після доволі пишного та широко висвітленого з’їзду було тривале затишшя. Але, чи виправдовує воно себе? На момент створення Єдиного центру, як вказують українські соціологічні центри, рейтинг довіри Ющенку складав приблизно 8-9%, станом на сьогоднішній день - приблизно 3%. Пов’язуючи політичний проект із ім’ям голови президентського секретаріату Балогою, який теж засвітився далеко не з позитивної точки зору звинуваченнями уряду, міністрів, діями, які не були підтримані та схваленими суспільством, дуже швидко створили певну апріорну недовіру до будь-якого проекту, який пов’язаний з його ім’ям. Та і розклади на політичній арені дуже сильно змінились. Сподівання на можливість блокування Нашої України із Партією Регіонів в парламенті (тобто перемоги "поміркованих" бізнес-груп обох політичних сил) не сталось. Сценарій фактичного виключення регіоналів як самостійного гравця з політичної арени завершилась провалом, перехід до омріяної президентською командою двопартійної системи також не виправдала очікувань. І загалом дії Ющенка та Балоги не знаходять підтримки на сході та півдні України. Тобто, розрахунок саме на цю частину електорату, який був висловлений як припущення провідними політологами, в даному випадку є помилковим.

З цього можна зробити такий висновок: численні прорахунки президентської команди та засновників Єдиного центру зокрема фактично унеможливили досягнення мети політичної сили, тобто проходження на майбутніх парламентських виборах до парламенту, та досягнення обрання Ющенка на другий президентський термін. Спровоковані такі невдачі, на мій погляд, були недовірою та відсутністю єдності в президентській команді (розбудова нової пропрезидентської сили проходила за рахунок теж президентської сили). Та і задекларовані гасла об’єднання України та нації знайшли своє відображення виключно у об’єднанні фінансово-промислових груп, а дії Ющенка та Балоги остаточно сплюндрували такі цілі. Тому

Єдиний центр: смерть до народження?
вважаю, що новий політичний проект під назвою "Єдиний центр" фактично помер до свого народження. Та і обрання Ющенка на другий термін, в такому випадку, також майже повністю унеможливлюється. 

Як не треба створювати партію

Якщо ж казати про внесок, який може зробити подібний політичний проект, то, на сьогоднішній день він просто зводиться до нуля. Створення безпрограмної та сформованої виключно жорсткими адміністративними методами партія, яка заздалегідь приречена на провал, просто не може нічого позитивного внести в розвиток партійної системи та формування демократичних цінностей та принципів. Єдине в що хотілося б вірити, що після провалу цієї політичної сили, більше не буде подібних проектів, і партійна система нарешті почне свій розвиток у бік демократичного реформування, та почне, нарешті, відповідати потребам населення України. Дійсно такі уроки треба використовувати, щоб не повторювати помилок. Та і виборець повинен проаналізувати, наскільки гідні подібні маніпулятивні та антидержавницькі проекти його підтримки.

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 4457
delete
Коваленко Антон
Коваленко Антон, Запорожье, свободный журналист "ХайВей" 
Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +2
Всего комментариев: 10, Всего рецензий: 9
Читайте также

В Польше прогнозируют больше отказов во въезде с началом безвиза для украинцевВ Польше прогнозируют больше отказов во въезде с началом безвиза для украинцев

В прошлом году польские пограничники не впустили в страну 22 тысячи 864 гражданина Украины ...

Команда отдала кубок фанатам – и получилось трогательноКоманда отдала кубок фанатам – и получилось трогательно

Необычное празднование «Копенгагена». ...

На Філіппінах за п'ять днів боїв між армією та ісламістами загинули 100 осібНа Філіппінах за п'ять днів боїв між армією та ісламістами загинули 100 осіб

Дутерте закликав повстанців об'єднатися з урядом у боротьбі проти місцевого осередку "ІД". ...

Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

Коваленко Антон Запорожье
Щиро дякую за високі оцінки! ‘wink‘

А з приводу Ваших міркувань, то повністю з Вами згоден, але в статті я присвятив увагу лише окремо взятому політичному проекту. Можливо, потім буду розвивати тему і про загальну ситуацію в партійній системі України. То буде предметом аналізу вже наступних публікацій...

Ще раз дякую)
13:22 23/09/08
17:04 23/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Солдат занял высоту и теперь укрепляется на ней... Вполне логично.
Окопы рыть Ющенку не запретить - всё законно, лопатка честно купленная, высота честно занятая, всё согластно Конституции... Главное, чтобы слишком глубоко не врылся - потом ни одним скальпелем не вынять...
Коваленко Антон Запорожье
Цілком згоден. Тільки ось дійсно... Ющенко надто глибоко врився вже у посаду свою. Аж доволі смішно та, водночас, сумно дивитичь на це все...
23:30 23/09/08
Та не треба витягати Олександре...з часом само розсосеться-розчиниться в землі. ‘dknown‘ ‘LOL‘
14:50 24/09/08
19:03 23/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Интересный материал - побуждает размышлять и задумываться.
Коваленко Антон Запорожье
Дякую за оцінки та коментар)))
23:31 23/09/08
20:01 23/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Коваленко Антон Запорожье
Щиро дякую))
23:31 23/09/08
22:03 23/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Коваленко Антон Запорожье
Дякую!
23:32 23/09/08
22:04 23/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Коваленко Антон Запорожье
Дякую за Ваші оцінки.
23:32 23/09/08
23:04 23/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Скіф Донецк
Коваленко Антон Запорожье
Щиро дякую за оцінки та рекомендацію
23:32 23/09/08
14:46 24/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Тому Україні і треба піднімати прохідний відсоток так десь до 15%. Тоді будуть різко виражені партії і...громадські обєднання, що не будуть брати участі у виборах до Верховної Ради.
Коваленко Антон Запорожье
Дякую за оцінки, але щодо прохідного бар‘єру... Не зовсім згоден. Чи покращить то партійну систему нашу?(((
19:44 24/09/08
Для покращання партійної системи збільшення прохідного відсотку до Верховної Ради недостатньо. По-перше має бути чітка ідеологічна платформа.По-друге має зростати політична культура. І по-третє мають бути різко розмежовані партфункціонери від бізенсменів, що симпатизують цим ідеологіям і підтримують ці партії матеріально. ‘smile‘
11:02 25/09/08
16:27 24/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Савинський Полтава
Поділяю Ваші думки...
Коваленко Антон Запорожье
Дякую!!! ‘smile‘
19:44 24/09/08
19:53 24/09/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
К. Юрченко Одесса
Коваленко Антон Запорожье
Дякую!
20:36 24/09/08
К. Юрченко Одесса
Таж аслужили. Цілком слушні думки.

Вони дійсно так будували, так будували, ото і побудували... ‘confused‘
20:38 24/09/08

Комментарии

Рекомендує цей матеріал
Чому? Пора кінчати з цими диванними партіями. А то "Партія любителів пива"??? "Партія закоханих"!!!, а якщо такі пройдуть в Парламент тоді що -всіх заставлять пити пиво, чи примусять кохатися і імпотентів...
14:48 24/09/08
Скіф Донецк
Рекомендує цей матеріал
Чому? рекомендую
23:04 23/09/08
Коваленко Антон Запорожье
Дякую!
23:28 23/09/08
Колись настане такий день, той, кому це буде дуже вигідно, підніме прохідний процент, і кількість партій зменшиться - кілька "мега- чи гігаблоків" зіллються в одну нормальну структуру. Тоді й настане час нормальний партій. Якщо не враховувати кількох років на початку минулого століття, Україна не знала нормальних партій. То тобі була одна, то - відразу сотні. Нема культури здорового харчування, якщо відсутні здорові харчі! Звідки людям знати, як і чим мають жити партії насправді, якщо вони досі цього ніколи не бачили?!
Та це все - справа часу. Рано чи пізно, повторюся, комусь впливовому це стане дуже вигідно.
А сатття добра. Трошки стиль сухуватий, але стаття не для шибеників з вулиці. Добре! ‘wink‘
10:28 25/09/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Антоне, повністю згоден, що проект був провальний.
Все ж таки наведу свою думку з точки зору соціоники.
Балога - сенсорно-логічний інтроверт... Це найінтровертніший з інтровертів.
Я нічого не маю проти інтровертів (сам такий, хоч і найекстравертніший інтроверт)... але як такий глибокий інтроверт, як Балога, може очолювати щось, що претендує на широкий загал? "Єдиний", та ще й "Центр" ‘wink‘
01:03 24/09/08
Коваленко Антон Запорожье
А кого Ви маєте на увазі під поняттями "Западники і западенци"?
17:40 30/09/08
Коваленко Антон Запорожье
Можливо і так, але не сильний я в соціоніці))) Тому і аналіз роблю більше з точки зору політологічної, якщо це так можна назвати)))
01:07 24/09/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Ну а уяви, що я про психологію, а не соціонику ‘wink‘ У даному котексті підійде і поверхневе психологічне поняття інтроверсії ‘smile‘
01:12 24/09/08
Коваленко Антон Запорожье
Цілко згоден) Щиро дякую!
19:42 24/09/08

Live

45 мин. назад

Влочега рекомендует материал КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...

1 час. назад

Евгений Вермут комментирует материал НАРОД

1 час. назад

Евгений Вермут комментирует материал НАРОД

1 час. назад

Евгений Вермут комментирует материал СТАТЬ БЫ…

1 час. назад

Влочега рекомендует материал Запахи літа

2 час. назад

Влочега рекомендует материал Народе мій!

2 час. назад

Влочега рекомендует материал Цей дощ не привід для поем

2 час. назад

Влочега комментирует материал КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...

2 час. назад

Влочега пишет рецензию на публикацию КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...

2 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...

2 час. назад

Влочега комментирует материал КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...

2 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...

2 час. назад

Влочега комментирует материал КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...

3 час. назад

Алексей Русич рекомендует материал КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...

3 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Народе мій!

3 час. назад

Григор Новохатько комментирует материал Народе мій!

3 час. назад

Григор Новохатько комментирует материал Народе мій!

3 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Народе мій!

3 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал Народе мій!

3 час. назад

Жиго публикует статью Цей дощ не привід для поем

3 час. назад

Володимир Бровко публикует статью ОНИ БОРОЛИСЬ С КОММУНИЗМОМ Книга 2 Гл.2 ч.1

3 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал Народе мій!

4 час. назад

viktor trigub рекомендует материал КОНСТАНТИНОВКА,
- ЭТО НЕ УКРАИНА...