О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Общество  23 июля 2008 14:31:13

Автор: Юрій Гай

Ремінь не одну задницю врятував

За останній неповний тиждень зі мною трапилися такі події. На минулому тижні я ознайомився з заміткою Тінькової Наталі „Ангелы и бесы дорог или Всегда ли виноват водитель?” (http://h.ua/story/114752/#513414), але каюсь, не надав їй особливого значення, і не став коментувати…

Ремінь не одну задницю врятував
Минулої п’ятниці, їдучи на роботу електричкою, я вперше в житті отримав досвід зіткнення цього транспорту з легковиком „Ауді”, що хотів проскочити нерегульований переїзд за 50 м (!) від перону, коли потяг вже рушив. Розповідаючи вдома цю пригоду, я відзначив незначну (меншу, ніж при різкому ривку стоп-крана) силу удару, але фатальні наслідки для нерозумного лихача – задню частину його авто, на яку прийшовся удар, буквально скрутило штопором. Бідоласі невимовно „повезло”, якщо можна це слово прикласти до даної ситуації: майже на місці зіткнення працювала бригада обхідників колії, та й від переїзду надбігли люди... Авто загасили вогнегасником з кабіни машиніста, постраждалого витягли через отвір лобового скла, розширений ломом, і перенесли в іншу машину для доставки в лікарню, що за кілометр від місця події. Через 20 хвилин електричка, що відбулась лише вм’ятиною, рушила далі...

Ремінь не одну задницю врятував
В неділю рушили з братом „четвіркою” в Ірпінь (містечко на Київщині) у справах, а по дорозі назад нас на Ворзельському мості ледь не скинув в кювет старий „БМВ”, що несамовито мчався вгору. – А чому згори обмеження швидкості 70, а вгору – 50, – питається мене брат, кивнувши на знаки. – Мабуть, через обмеження видимості, - гадаю, а через півхвилини при виїзді на Варшавську трасу бачимо знайомого лихача, але вже на обочині з пом’ятим боком. Пригальмували, підійшли до свідків (постові тут паслись зранку, тож протокол вже й завершували): – Та рушаю собі з цеглою ось зі складу по головній, а тут він (кивком в сторону аварії) на швидкості носа висунув... – Суду все ясно, – повільно виїжджаємо на трасу...

Ремінь не одну задницю врятував
А ввечері у випуску новин показали такий сюжет: перехожому в людному місці стало зле, та ніхто не звернув на нього уваги, і лише молодий сержант-патрульний та бабуся-двірничка на візку (!), переробленому з дитячої коляски, доправили його в лікарню. Всі машини швидкої були на виїзді, а лікарі потім сказали: ще годиною пізніше, і сталося б непоправне. Молодий хлопець, що не мав права полишати пост, та бабуся врятували людське життя. Журналісти потім провели експеримент: загримували колегу, який в людних місцях розігрував потерпілого. В результаті лише одна пара на переході підійшла поцікавитись його станом, і виявилось, що їм вже доводилось раніше надавати невідкладну допомогу і рятувати людей. Старший брат повертається до мене: – А мені теж доводилось підходити до таких людей, давати пігулки. Але підходжу не завжди, – продовжує, – а десь так 50 на 50. Миттєво оглянувши своє життя за останні 10 років, я з непередаваним відчуттям усвідомив, що в мене теж – 50 на 50. А Ви?

Вчора, першого робочого дня, виявляю в поштовій скриньці послання від одного знайомого по нетрях хірурга, який теж описує досвід поведінки „безбашенных водил на кожаных сиденьях с множеством лошадей под капотом”. Він не проти, що я зацитую уривок послання мовою оригіналу: „Недавно в отделение поступило 7 пострадавших из одной (!) аварии. А дальше, как говорит Задорнов, задержите дыхание! Все они ехали в одном автомобиле. Снова затаите диафрагму: всего в легковом «форде» ехало 9 человек, из которых 3 детей 4-5 лет. Кто хоть немного связан с медициной, тот поймёт, насколько ужасен вид маленького ребёнка в крови без сознания и без дыхания!

Ремінь не одну задницю врятував
Чем почти вся больница занималась сразу после такого количества поступивших пострадавших – это долгая история. Итог – один ребёнок в нейрохирургическом отделении, один в отделении детской хирургии, один – в детской реанимации, четверо взрослых – в травматологии с переломами костей, позвоночника. Все выжили только потому, что случайно мимо аварии (20 км от ближайшей больницы) проезжал фельдшер "Скорой помощи" – толковый парень и оказал неотложную реанимационную помощь.”

Ремінь не одну задницю врятував
І тут я зрозумів, що все це неспроста (може, перст долі), і поринув в нетрі за допомогою в написанні цього попередження. Новини постійно пресують нас повідомленнями про ДТП з великою кількістю загиблих (на „блакитні” екрани втрапляють лише наймасштабніші з них, інше – „неформат”), а скільки „дрібних”? І скрізь проглядає людський фактор. Трохи моторошної статистики з http://www.auto-instructors.ru/crash/...

Близько 30 % ДТП відбуваються через алкогольне сп’яніння водіїв; близько 80 % ДТП відбуваються з вини водіїв, інше – з вини пішоходів; близько 25 % ДТП настають через недотримання швидкісного режиму на дорогах; 15 % ДТП відбуваються через порушення правил проїзду перехресть; до 10 % ДТП настає через виїзд на зустрічну смугу.

Ремінь не одну задницю врятував
Красномовне свідчення, до чого може призвести водіння в нетверезому стані, побачите за адресою http://www.cripo.com.ua/?sect_id=5&aid=22539 (настійно попереджую: не для слабких нервами). Повірте, після цього ну дуже хочеться віддати таких маніяків на колесах В. Тригубу в якості мішеней для підготовки майбутніх партійців. Що за речовина поміж вух тих недолюдків, що сідають за кермо після стількох грам за рецептом Мендєлєєва, що нормальна людина просто згорить? І я не святий, і в житті всяке буває, але для таких випадків придумали таксі, 3-4 долари на яке не варті чийогось життя. А проте... аварії в мегаполісах відбуваються щодня, і щороку зростає тяжкість травм потерпілих.

Ось як, за книгою „La Mort Inutile” відомого французького експерта з безпеки руху Крістіана Жерондо, розвиваються події, коли водій на швидкості 80 км/год наїжджає на нерухому перешкоду:

0,026 с після удару вдавлюється бампер; сила, що в 30 раз перевищує вагу авто, зупиняє його рух на лінії передніх сидінь, а пасажири (якщо не пристебнуті) продовжують рухатись в салоні зі швидкістю 80 км/год.

0,039 с після удару водій разом з сидінням стрімко рухається вперед на 15 сантиметрів .

0,044 с після удару він грудною кліткою ламає кермо.

0,050 с після удару швидкість падає настільки, що на авто і пасажирів діє сила тяжіння, 80-кратна їх власній вазі.

0,068 с після удару водій з силою 9 тон врізається в щиток приладів.

0,092 с після удару водій і пасажир, що сидить поряд з ним, одночасно врізаються головами в лобове скло і отримують смертельні травми черепа (розколюється мов кавун).

0,100 с після удару мертве тіло повислого на кермі водія відкидається назад.

0,110 с після удару автомобіль починає злегка відкочуватися назад.

0,113 с після удару пасажир, що сидить за водієм (якщо він не пристебнутий) опиняється з ним на одній лінії, наносить трупу новий удар и одночасно сам отримує смертельну травму.

0,150 с після удару настає повна тиша. Осколки скла і уламки заліза падають на землю. Місце зіткнення огортає хмара пилу; все сталось менш, ніж за дві десятих секунди після удару.

Кожного разу, перечитуючи ці рядки, ловлю себе на думці, що цьому можна запобігти, якщо скористатись примітивним пристосуванням. Простий ремінь врятував не одну задницю – ремінь безпеки, хоча деяким потрібен і солдатський та нижче спини і не один раз. За статистикою, ймовірність смертельного випадку при лобовому зіткненні для водіїв, що користуються ременями безпеки, знижується в 2,3 рази, при боковому – в 1,8 раз, а при перекиданні авто – в 5 раз. Щодо пасажирів статистика ще втішніша: при лобовому зіткненні ступінь ризику у пристебнутих пасажирів в 9 раз менша, ніж у не пристебнутих. Вам все ясно: обов’язково пристібайтесь ременем, навіть при виїзді з гаража. Та куди там: деякі „з 30-річним стажем” одразу – пальці віялом: мовляв, при аварії з пожежею пристебнутий згорить разом із залізом. Шановні, ви „Формулу-1” дивитесь?! Уважно?! Знаєте, скільки там аварій? Так от, жодному з найбільших відчайдухів „Формули-1” навіть гадки не спаде знехтувати ременями безпеки, а вони, повірте, знають ціну швидкості і життя...

В 70-ті роки вважали, що ремінь безпеки гарантує збереження життя водія при лобових зіткненнях на швидкостях до 50 км/год, нині планку підняли до 65 км/год через вдосконалення конструкції ременів. Більшість ДТП настає саме на таких швидкостях, тому кожен, хто має клепку в голові, мусить усвідомити: без ременів не обійтись. А дурні, що ж, то – не наша біда. Знаєте, чи не так?!

Хочеться застерегти:

• сучасні авто обладнані подушками безпеки, які спрацьовують неправильно у не пристебнутих (особливо водія): з подушками и пристебнутим ременем шансів вижити в аварії у Вас на кілька порядків більше, ніж за інших рівних умов.

• якщо знак обмежує швидкість, то знижте її, до дідька! Нема чого виявляти свою крутизну и могуть „тачки”: педаль газу и полик машини створені не для взаємного коїтусу.

• правила дорожнього руху писані кров’ю і якщо там сказано, що дітей ростом до 145 см не можна садовити на переднє сидіння, то виконуйте! Найтяжчі діти, що потрапляють в нейрохірургію зі струсом мозку чи розривом селезінки, вилітають саме через лобове скло.

• якщо ненавидимо вами правила рекомендують ЗАВЖДИ користуватись ременями безпеки, прислухайтесь: невмолима статистика каже, що пристебнуті в аваріях виживають набагато частіше. Те, що незручно „пальцями розмовляти” у відповідь на жести біля скроні від ваших знайомих, повірте легше пережити, аніж каліцтво чи смерть близьких.

• про п’яних за кермом я вже згадував: стовідсотково гарантований вбивця, тому годен лише для мішені. І так само, боронь Боже, вас сісти в машину до п’яного, навіть якщо це Ваш улюблений родич з Гонолулу, чи, скажімо, Гарант пасіки, що має звичку сідати за кермо після випивки з ветеранами в шатрах.

Але це не останнє... Ми щойно розібрались з питанням, „хто винен”, а тепер лишилось – „що робити”? Я б порадив навчитись надавати невідкладну екстрену допомогу – при нашій культурі на шляхах це просто норма для виживання – Вашого, або ж вашого ближнього. „Нет большей любви, чем положить жизнь свою за други своя” – ці слова з Біблії були не лише девізом запорізьких козаків, а й стали моїми улюбленими.

Ось припустімо, що ви стали свідком ДТП, чи допомогли б Ви постраждалим?! Ви б врятували від смерті дітей? А знали б, як це робити? Задайте собі це питання і чесно, як на духу, без лукавства дайте собі звіт! Отож-бо… В радянські часи хоч благенька, але животіла система ГТО, а нині подібного роду служби є у всіх розвинених країнах. Наша „служба народного порятунку” перебуває в рахітично-зародковому стані і не в останню чергу через те, як на мене, що керманичі ніяк не можуть поділити сфери впливу і відповідальності та впровадити принципи страхової медицини. Відтак, майже ніхто з нас не знає основних критеріїв і послідовності дій для надання термінової допомоги.

Порядок надання екстреної допомоги тримається на трьох китах: забезпечити дихання, серцебиття, зупинити кровотечу. В разі перелому (окрім переломів хребта) слід накласти шину на два суглоби – вище й нижче місця перелому, а щоб зупинити кровотечу, потрібно перетиснути ушкоджену артерію і накласти джгут вище рани, вклавши записку з часом його накладення. Я радив би ознайомитись з курсом виживання „Реанімація для чайників” (хто зацікавиться, прошу на http://medconsult.com.ua/).

далі буде...

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 4666
delete
Юрій Гай
Юрій Гай, Киев, свободный журналист "ХайВей" 

Теги

Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +6
Всего комментариев: 7, Всего рецензий: 10
Читайте также

Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

15:12 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Тинькова Наталия Мариуполь
Ага, жутковато, но правда.
Народ, ездить пристёгнутыми - не тяжело. Тем более, что в современных машинах установлен сигнал для водителя, который напоминает о необходимости пристегнуться. И не стоит пускать ремень за спинкой сидения, чтобы машина "заткнулась" - когда-нибудь можете пожалеть.
Жутковато расписаны секунды. Б-р-р!
Теперь по поводу оказания помощи - опасное это дело. Тут посядят и в случае, если не оказал помощь, и в случае, если её оказал, но поставил неправильный диагноз. А не ошибиться - это большая проблема.
Я так вобще крови боюсь, сама грохнусь рядом с пострадавшими в обморок. Но всё же медицину знать нужно обязательно. А вдруг и поможете человеку (сама раз в полгода посещаю курсы медсёстр для повышения квалификации, на всякий пожарный).
15:12 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Есть один негативный фактор в ремнях безопасности - человек не может покинуть автомобиль при нескольких столкновениях и очень часто это тоже приводит к смерти...
А вообще пользуйтесь на дороге правилом "трёх Д" - Дай Дорогу Дураку!
К сожалению, человек за время пребывания за рулём не понял, что ежесекундно подвергается опасности оказаться на "том свете" - в лучшем случае или на этом свете в числе инвалидов - в худшем...
Полезный материал. От себя добавлю, что сильные руки водителя удерживают тело, упёршись в руль при лобовом столкновении при суммарной скорости 5 километров в час... Если быстрее - будет удар об руль... Это теория - на практике может быть хуже, может быть лучше - поэтому берегите и себя и окружающих...
15:16 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
16:24 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Актуальна стаття.
Професійно подана життєво важлива інформація. Жодних зауважень до змісту й форми. Ілюстрації чудово доповнюють зміст.
17:32 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
18:11 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
lavra Киев
На дорозі повинна бути увага і повага.
Стаття є актуальною завжди. Чітко і грамотно.
20:20 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Материал на важную тему... которая не потеряет актуальности до тех пор, пока не исчезнут все автомобили...
А вот то, что надо быть крайне осторожным на дорогах - говорилось и писалось не раз...
21:07 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Важно и всегда актуально!
21:26 23/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Хорошая статья...
А ремень безопасности... Жизнь-не жизнь, а вот экстерьер он мне точно пару лет назад спас...
04:49 24/07/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление

Комментарии

Рекомендує цей матеріал
15:12 23/07/08
Тинькова Наталия Мариуполь
Рекомендує цей матеріал
Чому? Шумахерам на заметку!
15:14 23/07/08
Рекомендує цей матеріал
Чому? Важлива інформація!
16:24 23/07/08
Рекомендує цей матеріал
17:32 23/07/08
Рекомендує цей матеріал
12:32 24/07/08
Mary L Киев
Рекомендує цей матеріал
14:08 24/07/08
Статья хорошая! А вот был случай под Николаевом.Я был свидетелем. Слетела с трассы среди бела дня иномарка. Судя по тормозному пути - скорость была не маленькая. Слетела машина в кювет и стала от удара о землю кувыркаться. Водитель был не пристегнут, вылетел из машины на пахоту. Получил ушибы и незначительные травмы. Переломов, со слов врача "скорой",небыло. Машина, после нескольких кувырков, как танк влетает в бетонный столб и ломает его на три части (машина вроде "Фиата", не большая и не маленькая). Столб падает на автомобиль как раз на передние сидения и вминает все аж до пола. Вопрос, Повезло ли водителю? Я работал в МЧС и приходилось выковыривать пристегнутых. Вывод: раз на раз не приходится!
18:12 24/07/08

Live

1 час. назад

Евгений Татьянов комментирует материал О патриотизме, продажности и лицемерии

3 час. назад

antov комментирует материал ТЕРОР! ЧИ ВЖЕ ЗАБУЛИ ПРО ШАТУНА? Частка 6

3 час. назад

Khomiaklit комментирует материал Хто навчить нас друг-і-братству
?

3 час. назад

antov комментирует материал ТЕРОР! ЧИ ВЖЕ ЗАБУЛИ ПРО ШАТУНА? Частка 6

3 час. назад

antov удаляет комментарий к материалу ТЕРОР! ЧИ ВЖЕ ЗАБУЛИ ПРО ШАТУНА? Частка 6 от antov

3 час. назад

Геннадий Балашов публикует статью Минный ноябрь

4 час. назад

Khomiaklit комментирует материал Хто навчить нас друг-і-братству
?

4 час. назад

Khomiaklit рекомендует материал ТЕРОР! ЧИ ВЖЕ ЗАБУЛИ ПРО ШАТУНА? Частка 6

4 час. назад

Khomiaklit пишет рецензию на публикацию ТЕРОР! ЧИ ВЖЕ ЗАБУЛИ ПРО ШАТУНА? Частка 6

4 час. назад

sheriff комментирует материал О патриотизме, продажности и лицемерии

4 час. назад

Іван_Галенко рекомендует материал ЯЗІК - НА СМІТНИК

4 час. назад

Іван_Галенко пишет рецензию на публикацию ЯЗІК - НА СМІТНИК

4 час. назад

Khomiaklit комментирует материал Еліта...хто це?

5 час. назад

Евгений Татьянов комментирует материал О патриотизме, продажности и лицемерии

5 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич публикует статью "В большом и радостном Париже"

5 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич публикует статью З Святом Хлібодара, шановні!

7 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич комментирует материал Прощай, Рождество Московское?

7 час. назад

Харламов Виктор Георгиевич комментирует материал "Заказали убийство Евгения Щербаня - самые богатые люди Донецка и Кунцевские.., Кобзона"

11 час. назад

antov комментирует материал ТЕРОР! ЧИ ВЖЕ ЗАБУЛИ ПРО ШАТУНА? Частка 10

14 час. назад

viktor trigub публикует новость Майданівець повертається до Музею в Пирогові!

15 час. назад

Геннадий Москаль комментирует материал Еліта...хто це?

15 час. назад

Андрей Андре комментирует материал Еліта...хто це?