О проекте ХайВей

Публикуйте на ХайВей свои статьи, фото, видео.

Получайте рецензии и комментарии от сообщества ХайВей на свои публикации.

Зарабатывайте деньги на публикациях.

Общайтесь с интересными людьми.

 

Экономика  17 июня 2008 23:06:26

Автор: Гліб Мінаєв

«Пригоди болонки» або «Кредитно-модульна система: погляд зсередини»

Болонка української національності
Болонка української національності
Болонки не отличаются умом и их держат исключительно для забавы

«Справочник собаководства»

 

Мабуть, прочитавши епіграф, читач вже вирішив, що зараз поллється море критики та образ на кредитно-модульну систему. Тим паче, зараз період літньої сесії… то ж цілком можливо, що якогось студента ця система образила, і він вирішив рознести її в пух і прах своєю статтею. Та зараз не той випадок. Автору пощастило на славу здати сесію, та надалі отримувати стипендію класу «популістська», яка буде невпинно зростати пропорційно до наближення президентських перегонів.Тому, автор сподівається, що стаття буде вільна від крайнього суб’єктивізму.

Також автор перепрошує, що свою першу статтю на «ХайВей» він написав саме на тематику освіти, та ще й у розділі «Політика та економіка». За посаду київського мера ведуться бої, можна сказати, космічного масштабу, коаліція поповнюється новими «зрадниками»… І як, у такий вирішальний час, можна писати про якійсь земні речі на кшталт добраних та недобраних балів, заліків та незаліків, поблажливості та буквоїдства, освіти та знань? Несерйозно якось. Але, все ж таки, варто пригадати, що первинне значення поняття «політика» − це мистецтво керування полісом. Звичайно, в нас не поліс, а ціла країна. Але, все одно, різні управлінські рішення (приміром, впровадження нових ідей в освіті) цілком підпадають під найперше, дане ще Платоном, визначення політики. Тому, розміщення такого матеріалу саме у розділі «Політика та економіка», на думку автора, є доречним.

 

 

Нарешті, після пари вступних абзаців, переходимо до самої теми. Гадаю, не варто особливо зупинятися на загальних питаннях Болонської конвенції, та різних інших деклараціях. Про це й так написано безліч матеріалів. Автор же описує свої власні враження та переживання кредитно-модульної системи, почуття «маленького українського студента». Система, для своєї успішної самоорганізації, має знати, що відчуває кожен її елемент.

Вступивши до вузу, на спеціальність «політологія», автор все літо, поки ще не розпочались заняття, смакував думку, що тепер буду вчитися по новій, кредитно-модульній системі. До цього він заочно вчився на фізиці, по застарілій, авторитарно-тоталітарній п’ятибальній. «Кредитно-модульна» − ці слова просто зачаровували. «Кредит»… Щось таке західне, капіталістичне, ділове і безжалісне. «Модуль»… Це слово асоціювалось, перш за все, з програмними модулями. Інформаційні технології, комп’ютерна ера, прогрес, сучасність…

Кредитно-модульна система, як автору завжди здавалось, по своїй суті, має сприяти проявам індивідуалізму кожного студента. У радянському суспільстві, як нам відомо, держава перебирала на себе дуже багато обов’язків. Це породило цілу плеяду людей з «піонерськими замашками» − людей, які принципово нічого не роблять, доки не отримають на це вказівку «зверху». Усунути такі залишки радянського минулого з психології багатьох наших громадян і мали на меті «кредитно-модульні» реформи.

Все це дуже гарно, але, напевно, посадовці, що займались та займаються впровадженням нової системи, ще не здогадались, що університети то в нашій країні тепер «європейські», а школи так і лишились «радянськими». Або, чиновники з освіти просто не можуть зв’язати ці дві речі між собою. Мабуть, першокурсники приходять до вишів не зі шкіл, а просто матеріалізуються із небуття під час вступної кампанії. Чи просто якихось дванадцять років директивно-виховної системи загальноосвітніх навчальних закладів – це ж такий малий термін, який пролетить миттєво, та, звичайно, аж ніяк не встигне вплинути на психологію школяра, не встигне відбити власної ініціативи, спроможність до критичного осмислення, здатність формувати свої думки. Адже кожен маленький українець, по своєму визначенню, з’являється на світ з природженим міцним духом козацького вільнолюбства та генетичним бажанням покласти душу й тіло за свою свободу. Та де ж там якійсь системі зломити могутню козацьку волю українського школярика?!

 

 

ВУЗи - нові, а більшість шкіл - старі.
ВУЗи - нові, а більшість шкіл - старі.

− Професоре, я ж отримаю за залік автомат?

− Так, звичайно! Ще й чоботи на додачу!

 

Але, як це не дивно, реалії були інакшими. У групі автора виявились представленими як «козаки», так і «піонери». Причому, з переважанням концентрації останніх десь у два рази. Перший тиждень навчання був просто раєм для «піонерів». Фактично, він пішов на ознайомлення студентів з новою системою. Адже, майже кожен викладач починав свій курс з детальної розповіді про сто балів, і як вони розподіляються на різні види важкої студентської праці: відвідування пар, виступи на семінарах, написання індивідуальної роботи, модульні контрольні роботи, та складання іспиту. Система, що має на меті звільнити студентів від «піонерських замашок», дала змогу «піонерам» задавати побільше питань кожному викладачу про усі подробиці дерібану вже згаданих сто балів, аби якомога більше часу пробайдикувати.

Принцип розподілу сотні балів досить легкий і представлений на ілюстрації до статті. За кожен з модулів (модуль − це половина семестру) можна отримати до тридцяти балів. У ці тридцять балів входять бали за виступи на семінарах, відвідування занять, та модульну контрольну роботу. Ще двадцятку можна отримати на індивідуальному завданні. Та ще двадцять – на іспиті.

Як бачимо, теоретично, аби отримати п’ять, треба обов’язково пройти іспит. Адже, без іспиту максимум можна набрати 80, а для п’ятірки треба мати 90 та вище. Але, практично, ніхто ж не заважає викладачеві просто намалювати двадцять балів на іспиті студенту, який, на протязі семестру, набрав, приміром, 80 балів.

 

Перше досить делікатне питання, яке виникло – це питання семінарських занять. Адже, зрозуміло, що час є ресурсом обмеженої кількості. І усі виступати на кожному семінарі не зможуть. Якщо прийняти на віру ту схему нарахувань балів на семінарських занять, про яку нам розповідали на початку учбового року, підрахувати загальну кількість балів, що може набрати вся академічна група за семінари всього семестру, а потім поділити на кількість популяції студентів групи, то отримаємо десь по 7 (з приблизно 30 можливих) балів на кожну особу. Тобто, на совісті кожного відмінника, за такою схемою, мало б бути три студента, що недопущенні до іспиту. Дарвін зрадів би! Мабуть, це західне суспільство, звідки до нас прийшла кредитно-модульна система, звикло до такої конкуренції. Чи, може, в них просто групи менші?

До речі, про конкуренцію. Пригадується якійсь американський фільм, де в епізоді одна дівчина «запалила» свою подругу, що вона списує, і при чому така її поведінка вважалось цілком нормальною. Напевно, наша психологія чимось відрізняється? (Борців за справедливість хочу заспокоїти: ця подруга потім помстилась за це, пробравшись до кабінету з роботами та розмалювавши контрольну донощиці)

Перші спроби колективної свідомості групи мирно поділити питання семінару виявилась марними. Все ж таки питань було п’ять, а бажаючих відповідати на семінару біля п’ятнадцяти, десь половина групи. Секретні домовленості на кшталт «ти не тягни руку на моє питання, а я не тягнутиму на твоє» не спрацювали.

 

"Брахман", "Homo pioneerus", та "Наші зірочки"
"Брахман", "Homo pioneerus", та "Наші зірочки"
На щастя, викладачі виявились не буквоїдами, та дотримувались духу, а не букви кредитно-модульної системи. Їх так само хвилювало питання, яким же чином студенти зможуть набрати балів за обмежену кількість семінарів. Тому, за доповіді і доповнення, викладачі, як правило, ставили кількість балів «з запасом». Як наслідок, створилось розшарування студентів на певні групи. Умовно назвемо їх: «брахмани», «homo pioneerus», та, як каже один наш викладач, «наші зірочки».

Брахмани. Ця категорія студентів подібна найвищій касті Стародавньої Індії − касті верховних жерців (брахманів). До брахманів зазвичай належать «козаки» з високою самооцінкою, що творчо проявили себе на початку учбового року: наприклад, професійним тоном розповіли новий матеріал, що не знали ні викладачі, ні, навіть, студенти. Після таких демаршів більшість викладачів починають трохи побоюватись таких студентів.

Брахмани зазвичай на семінарі не відповідають – вони віщають істину. Зазвичай, це власна думка, оформлена красивими розумними словами. Якщо, навіть, ця думка повністю виходить за рамки курсу, або йде прямо всупереч усім теоріям інших вчених, скоріше викладач занесе в свій зошиток «а ще є така цікава концепція…» (аби передати наступному поколінню студентів нові знання), ніж буде сперечатись з брахманом. Лише за кілька своїх фраз, що він прорікає на семінарі, брахман отримує повні бали. Не виключено, що брахман може отримати бали й просто за те, що він вшанував семінарське заняття своєю присутністю.

Homo pioneerus. Такі студенти – улюбленці викладачів «радянської закалки». Homo pioneerus відрізняються наступними рисами: старанність, надійність, передбачуваність. Вони готові до кожного семінару. На кожне питання у цієї категорії студентів мається сумлінно зроблена ксерокопія матеріалу. І вони завжди готові зачитати її текст. Їм неважливо, що інший студент вже розповідав матеріал такої ж суті: для них нема змісту, є лише форма. За свою старанність homo pionerius’и дістають високі та добрі бали (високі – більш самовпевнені студенти, які частіше прагнуть «відпіонерити» питання семінару, добрі – більш сором’язливі). Набрані таким чином бали дають можливість піонерам нашого часу складати іспити автоматом. Адже Іспит – це Жах студентів цієї категорії. Мозок homo pioneerus зазвичай неспроможний умістити складну систему знань, та працює за чотиритактовим принципом двигуна внутрішнього згорання «семінар –> ксерокс –>прочитав –>забув».

 

«Наші зірочки». Це несправедливо ображена категорія студентів. Зазвичай, це «козаки» з низькою самооцінкою. Суспільство нав’язало їм роль «раздолбаїв», і вони не сперечаються з цим. Через свою занижену самооцінку, вони на початку учбового року не наважувались відповідати на семінарах. Хоча, в них було, що сказати, і, у багатьох випадках ці думки були б ціннішими за думки перших двох верств. Але, на жаль, у «наших зірочок» не вистачило сміливості їх озвучити.

А що далі? А далі цим студентам залишилось лише виконувати той ярлик «раздолбаїв», що їм нав’язали: пропускати пари, затримуватись з написанням курсової роботи, ставати недопущеними до іспитів, добирати бали у самі крайні строки. І ще один момент: аби «нашим зірочкам» отримати трійку на іспиті, а перед цим ще допуск до нього, їм доводиться вивчити та знати принаймні більше, ніж піонери (а іноді і брахмани), що мають п’ять автоматом.

 

 

Висновок

Автор відносить себе до брахманів (у термінології цієї статті, звичайно). І, звичайно, вважає тип брахману умовним портретом ідеального студенту нового часу. Але що ж можна сказати про об’єктивність оцінки таких особистостей?

Пригадуються відомий зараз анекдот, де миша питає у хом’яка «ось ми з тобою майже однакового біологічного виду, обоє крадемо пшеницю у людей. Але чому мене люди прагнуть вбити, а тебе кормлять?». На що хом’як відповідає: «пробач, миша, в мене піар краще». Перефразую цей анекдот. «Глібе, а ось чому ми обоє майже нічого не знаємо з курсу, але я ще недопущений до іспиту, а в тебе п’ять автоматом?». «Піар, друже, піар»…

Чи, може, варто повернути стару систему? На відомому сервері ВКонтакте є досить багато чисельних об’єднань студентів, що закликають до цього. Не може утриматись, аби не процитувати одне з гасел, що я прочитав на сторінках таких об’єднань: «Верните нам старую пятибалльную систему, когда было можно пропинать весь семестр, и напрягаться только во время сессии!» Звичайно, бажаючих «пропинати весь семестр» в нашій країні більш ніж достатньо.

 

На думку автора, назад вороття немає. Просто кожна ідея проходить 4 стадії свого впровадження: 1) виникнення нової ідеї, 2) її грубе впровадження, 3) критика впровадження, переробка «на чистову», 4) ідея впроваджена, проходять її незначущі доробки. Зараз кредитно-модульна система, як вважає автор, знаходиться на другій стадії.

І ця стаття – це лише невеличка деталь механізму соціального процесу, що прискорює наближення наступних етапів.

Публикацию прочитали

Количество просмотров: 10532
delete
Гліб Мінаєв
Гліб Мінаєв, Запорожье, свободный журналист "ХайВей" 

Теги

Для того, чтобы оценить статью, Вас необходимо войти в систему
Право оценивать рецензии на ХайВей можно получить от редакции сайта по рекомендации одного из журналистов ХайВей
Рекомендаций: +7
Всего комментариев: 40, Всего рецензий: 13
Читайте также

Бойовики знову обстріляли Авдіївку з "Градів"Бойовики знову обстріляли Авдіївку з "Градів"

У Авдіївці (Донецька область) в результаті артобстрілу бойовиків у середу, 24 травня, пошкоджено чотири будинки місцевих мешканців по вулиці Чернишевс ...

"Маме" украинского УкрСиббанка влепили огромный штраф"Маме" украинского УкрСиббанка влепили огромный штраф

Банковский регулятор Нью-Йорка предъявил французскому банку штраф в размере $350 млн за манипуляции на валютном рынке, передают Вести.Экономика. В Укр ...

Власти Бразилии эвакуировали министерский квартал из-за беспорядковВласти Бразилии эвакуировали министерский квартал из-за беспорядков

На акцию протеста вышли десятки тысяч манифестантов ...

Укажите свой e-mail адрес, если Вы хотите получать комментарии к этому материалу
Подписаться

Для того, чтобы опубликовать сообщение в этой теме, Вам нужно ввойти в систему.

Рецензии

09:35 18/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Немного вольный стиль изложения, но довольно внятно... Думаю, что дебют удался... А вот вернуть "старое" практически также сложно, как и избавиться от коррупции...
Гліб Мінаєв Запорожье
Большое спасибо за рецензию!!! ‘bravo‘ Насчёт вольного стиля - исправлюсь ‘smile‘ По поводу возращения старого - а я ведь и не предлагаю его возращать! Как я написал в предпоследнем абзаце, каждая идея (в том числе, и кредитно-модульная система) должна пройти этот этап "грубого" внедрения и критики такого внедрения...
11:42 18/06/08
Ільвен Киев
Може не варто позбуватись вільного стилю??? В цьому ваша ізюминка. Але вирішувати все ж Вам......
14:02 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Згоден. Вільного стилю позбуватись і не хочу ‘wink‘ Але, є в мене й такі моменти, коли через "вільний поток думок" речення дуже ускладнюються різними зворотами та вставними словами, що їх важкувато читати... Особливо, у другій половині статті: я тоді вже поспішав, бо хотів скоріше розмістити свою першу статтю, аби встигнути показати її своїй группі, поки сессія не закінчилась ‘smile‘
14:18 18/06/08
16:11 18/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Мені сподобалось... Дуже давно сам таким був - шкода тільки кредитно-модульної системи у нас не було...
Гліб Мінаєв Запорожье
Щиро дякую за рецензію! ‘bravo‘ А чи варто про це шкодувати? ‘wink‘
17:01 18/06/08
17:12 18/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Эххх... Хорррошо... Аргументировано, с юмором... Читается на одном дыхании...
За аргументацию "почему статья в этой рубрике" - отдельное браво!
Но вообще у кредитно-модульной системы етсь один огромный минус - ибо действительно талантливые/умные/трудолюбивые студенты к 4-5 курсу уже вовсю работают. И очень часто - по специальности... Что априори делает при такой системе невозможным успешное окончание ВУЗа... Или же заставляет ходить на пары к бездарным преподавателям...
Гліб Мінаєв Запорожье
Спасибо за позитивную оценку! ‘smile‘ А интересный, кстати, вопрос насчёт совмещения работы и учёбы! ‘best‘ Ещё не задумвался над ним ‘wink‘ Но, вот, кстати, баллы за посещение пар в этом семестре на нашем факультете уже убрали! (тогда было какое-то заседание по поводу кредитов и модулей, и куратор у меня спросила, чтобы я ей посоветовал на нём сказать. И я предложил упразднить добавление/убавление баллов з посещение/непосещение).
18:32 18/06/08
Вот-вот... Я проcто помню наш последний курс, когда на семинарах сидели только те, у кого не получалось найти работу...
21:57 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
А у нас есть некоторые добрые преподаватели, которые за счёт своего собственного время организуют досдачу баллов за семинары у себя на кафедре. ‘bravo‘
22:02 18/06/08
Неплохой вариант... У нас в принципе преподаватели к 5-му курсу уже знали кто из студентов на что способен, так что в большинстве случаев относились с пониманием...
23:12 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Только к пятому? ‘wink‘ Быстры, однако ‘smile‘
23:17 18/06/08
Просто именно специальность как такая началась с третьего (до этого гуманитарный блок в виде философии, латыни, этики, эстетики и пр.) общеправовые науки (теория гос. и пр., исотрия их же)... А 3 - 5 были в основном одни и те же преподаватели :)
07:51 19/06/08
17:17 18/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Гліб Мінаєв Запорожье
Спасибо! ‘bravo‘
18:19 18/06/08
19:05 18/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Гліб Мінаєв Запорожье
Дякую за рецензування! А чи є якійсь зауваження чи поради?
19:23 18/06/08
Трошки, як на мене, занудно написано. Занадто проглядає бажання копіювати стиль академічний - а він зараз потихеньку відходить в минуле. Мудрування - то добре десь в науковій статті, а для широкого загалу не зовсім. Люди зараз не хочуть читати занудних і замудрих текстів (з досвіду редакторського).
Окрім того, наприклад, слово "якійсь" мені здається пишеться не так. ну і ще є ряд помилок.
Але відчувається вже талант. Просто не треба себе зразу до брахманів відносити - а працювати, побільше писати,і сюди в тому числі. Цінувати критику, ловити її, виправлятись - і вперед. Ми всі не бездоганні - але рости можна тільки набиваючи шишки. Успіхів на цьому шляху!
19:39 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Дуже дякую за цінні поради! ‘best‘ Те, що занудно-повністю згоден. Просто тема така, багато хотілося сказати, хоча, звичайно, намагався покоротше написати. Але, все одно, тексту багато вийшло - тому я розбив його малюнкаи, щоб краще читалося.
Мудрування - це просто в мене не так давно сессія була, а також написання курсової, і індивідульних робіт. Звичка. ‘smile‘
Дякую за побажання!
20:17 18/06/08
20:12 18/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Хочу заметить, что для новичка - очень приличное оформление работы! Тема, хоть и поднадоевшая, но и по сей день остро актуальна! Советовал бы для серьёзного восприятия отделять юмор от вещей, заслуживающих детального анализа. Юмор ценю, но в перемешку - плохо усваеватеся...
Удачи на ХВ!
Гліб Мінаєв Запорожье
Спасибо за рецензию! Да, тема кредитно-модульной системы поднадоевшая. Но разве она от этого становится решённой? Пока есть проблемы-я думаю, про них стоит писать. Ведь СМИ существует не только для интереса или развлечения читателей, а и для того, чтобы побуждать в обществе определённые процессы.
20:36 18/06/08
00:12 19/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Маклюк Юлія Ирпень
вау, супер!!! таке живеньке! (а я, здається, роздовбай)
Гліб Мінаєв Запорожье
Щиро дякую за позитивну оцінку!
01:21 19/06/08
Маклюк Юлія Ирпень
шо, не спиться? ‘wink‘
02:03 19/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
А я сова ‘smile‘
12:59 19/06/08
05:58 19/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Sveta Rybalko Харьков
Сподобався матеріал. Цікаво було би дізнатись, як автор бачить систему навчання в ідеалі.
Дуже посміялсь з типології студентства, виведеної автором. Не можу не погодитись з думко., що хто не хоче вчитись - не має знань ані за старою системою, ані за новою.
Ілюстрації - окремий респект!
Гліб Мінаєв Запорожье
Дуже дякую за рецензування! ‘bravo‘ В ідеалі?-а я більше реалії описував ‘wink‘
А ілюстрації спочатку думав на фотошопі намалювати, і, напевно, добре, що так не зробив ‘smile‘
13:07 19/06/08
06:12 19/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
lavra Киев
Гліб Мінаєв Запорожье
Щиро дякую! ‘bravo‘
13:07 19/06/08
13:38 19/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
emilpick Луганск
Глеб - это совсем и далеко не дебют. Вы своё перо уже где-то и как-то "обтачиали".
Не старайтесь "запихивать" в одну статью всё, что Бог на душу положит. Не делайте "каши" из школьных и вузовских реминесценций и сказаний. И названия... Названия делайте не сначала, а когда закончите черновик. Например, я бы назвал вашу БОЛОНКУ: "Болонская система собаководства - в неволе болонки не размножаются" или как-нибудь еще. Вы вступаете на стезю Паблик Рилэйшн, не забывайте об этом... И короче, и без черного выделения часто, и рисунки... Это все большая и хлопотная работа... Как говорится "это вам не лобио кушить"...
Гліб Мінаєв Запорожье
Спасибо за отзыв и хорошие советы! ‘bravo‘ Своё перо "обтачивал"? Ну, разве что, когда курсовую писал и индивидуальные работы.. ‘smile‘
Насчёт вашего варианта названия - думаю, много читателей не сразу догадаются, что будет идти речь идёт о кредитно-модульной системе, а не размножении собак ‘wink‘
16:51 19/06/08
emilpick Луганск
... видна наивность новичка. Если сразу понятно ВСЁ из заглавия, то и читать никто не будет! Надо исходить всегда из главного принципа ПиАр: публика - дура, а штык молодец!"
А насчёт лобио вы поняли? Лобио - это грузинское кушание с фасолью. Когда Сталин учил Берию, как надо умно делать политику он говорил:
"Политику делать - это тебе не лобио кушать".
Наша кредитно-модульная система никому и НАФИГ не нужна, а попробуйте с вашим названием тиснуть статейку в газетке (на бумаге черными тараканами-буквочками), а с моим - завсегда пожалуйста. Не думайте, что Интернет - это бездонная бочка без редактора, который, как Остап Бендер, назначает цену за просмотр "провала". Интернет тоже читают. Вас уже приметили, теперь главное - не думать, что все, что вы отправили после нажатия кнопки "Опубликоваты", будет также точно восторженно встречено.
17:08 19/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Да, я знаю, что, по разным данным, от 80 до 90% людей читают только название к статье. В данном случае, я же больше расчитывал не название, а на иллюстрацию, которую на фотошоп склепал: с собачкой и доской.
Извиняюсь, но принцип "публика - дура, а штык молодец!" я к аудитории ХайВея применять не хочу. Я думаю, что интеллектуальный уровень читателей ХайВея на порядок выше аудитории аудитории какой-нибудь бульварной прессы! Если бы я эту статью писал для бумажного издания, то, конечно, адаптировал бы соответствующим образом. В том числе, и название.
Ну да, понял насчёт лобио. Вы-Сталин, а я - Берия ‘smile‘
Спасибо за мудрый совет про кнопку "Опубликовать"! ‘best‘ ‘wink‘
17:52 19/06/08
17:00 19/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Гліб Мінаєв Запорожье
Дякую! ‘bravo‘
17:24 19/06/08
23:47 19/06/08
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
Лина Сивура Винница
Чудово ) Можете собою пишаааатися ) Мені сподобалось безмежно
Гліб Мінаєв Запорожье
Дякую за позитивний відгук! ‘bravo‘
13:18 20/06/08
08:42 13/02/10
Журналистское мастерство
Язык и стиль
Форма подачи
Общее впечатление
"Система, що має на меті звільнити студентів від «піонерських замашок», дала змогу «піонерам» задавати побільше питань кожному викладачу про усі подробиці дерибану вже згаданих сто балів, аби якомога більше часу пробайдикувати".

Комментарии

Гліб Мінаєв Запорожье
Я дуже радий, що, нарешті, написав і розмістив свою першу статтю на ХайВей! ‘bravo‘
Дуже чекаю на ваші коментарі та рецензції! ‘wink‘
23:25 17/06/08
Anton GonG Харьков
Глеб, с дебютом!
07:37 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Спасибо! ‘smile‘
11:24 18/06/08
Только болонки тут не к месту.
10:44 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Спасибо за комментарий! А разве Болонскую систему не "болонкой" называют? ‘wink‘ Я согласен, что Болонская и кредитно-модульная система- две совершенно разные вещи. Просто процесс интеграции ВУЗов различных стран требует введения общего принципа оценивания: в этом обе системы пересекаются...
11:32 18/06/08
Связь поняла. Спасибо.
11:42 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Просто ещё очень хотелось на фотошопе коллаж болонки и доски с баллами нарисовать ‘wink‘
11:44 18/06/08
Статья интересная и с юмором. Я с кредитно-модульной системой тоже сталкивалась в качестве препода, так вот в основном в ВУЗах этими баллами торгуют. Думаю, что без системных реформ и привлечении правоохранительных органов, все благие намерения обречены на провал.
11:54 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Правоохранительных органов? ‘wink‘ А вот у нас на факультете как-то всё нормально, взяток не требуют. Или это исключение из правил? Просто обидно, что преподаватели часто очень снисходительно оценивают выступления на семинарах. В результате, семинар зачастую превращается в банальный трёп, многократное повторение одних и тех же мыслей...
Системные реформы, конечно, предстоят, но, думаю, есть и несколько несложных принципов, которые могут взять на вооружение преподаватели: 1. Не давать отвечать с ксерокопий и любых других записей (пусь лучше человек поначалу и будет говорить недостаточно внятно, но он будет говорить своими словами). 2. Ещё понравилось, когда некоторые преподаватели после выступления докладчика предлагают желающим задать ему вопросы. Конечно, у меня нету желания "заваливать" своих коллег по группе, но вопрос по сути всегда задать могу- пусть человек думает ‘wink‘
12:22 18/06/08
Іва Білка Ровно
Рекомендує цей матеріал
Чому? дайте нам назад п’ятибалку, бо дебільно-модульна система вже задовбала. Знань від неї не прибавилося, зате вільного часу нема.
21:03 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Дякую за рекомендацію! ‘bravo‘ Але хіба у статті пропагується повернення до старого? ‘wink‘ Я кажу про те, що ідеї болонки спочатку були впровадженні грубо, і їх впровадження треба більш розумно переробити.
21:15 18/06/08
Іва Білка Ровно
А я і не натякала, на те, що у статті пропагується повернення до старого. Я рекомендувала статтю, бо вона цікава і досить реалістично відображає студенське життя. ‘read‘ Просто по-моєму, систему впровадили аби впровадити. За нею 60% матеріалу студент повинен освоїти самостійно, але при цьому кожен день у нас по 4-5, а інколи навіть по 6(!) пар ‘sick‘ . Сидиш в університеті з ранку до вечора, бо за кожну пару нараховуються бали. Питання - коли освоювати ті 60% матеріалу?
Власне я висловила свою думку. ‘smile‘
21:23 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Дуже дякую за позитивний відгук! ‘bravo‘ Що з це за виш такий, де по п‘ять пар на день? Ось у нас на політології розклад просто відверто халтурний - в цьому семестрі фактично було 4 доби на тиждень, по 2-3 пари - просто вчать професійних бездільників ‘smile‘ Щодо балів за відвідування пар - бажаю успіхів в боротьбі за свої права! ‘best‘ Ось я наприкінці першого семестру висловив деякі свої думки куратору - вона їх від свого лиця висловила на якомусь засіданні, і у другому семестрі в нас вже не було такого, коли бали дають просто за відвідування, лише за семінари, але більше! ‘bravo‘
21:42 18/06/08
Іва Білка Ровно
Отакий в нас виш ‘crazy‘ Пропонувалося впровадити навчання по суботах, щоб зменшити нагрузку на день, але практика показала, що від того легше не стало, а навпаки. А пар багато - часу мало ‘sad‘
Щодо прав, то в нас кожен викладач веде свою політику. Одні ще сидять на п’ятибалці, а вкінці семестру переводять бали, інші займаються суто бухгалтерією підраховуючи ті бали (це мене відверто дратує). Одні дають бали на відвідування, інші не дають. Одні взагалі не виставляють ніяких оцінок - ждуть екзаменів. Короче - "безпредел". Ні студенти, ні викладачі не можуть допетрати тієї системи і кожен дуріє від неї по-своєму. ‘sick‘
21:55 18/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Ну що ж, сподіваюсь, що така ситуція тимчасова. І ми здатні її змінити!
22:05 18/06/08
Іва Білка Ровно
Сподіваюсь здатні змінити на краще, а не на гірше)
22:09 18/06/08
emilpick Луганск
Рекомендує цей матеріал
Чому? Спросите любого, сколько ГЛЕБОВ у него в семье? Большинство скажет ни одного Глеба... и имя - ВАЩЕ, В НАтУРЕ - уж чрезвычайно редкое. А у меня в роду была аж два ГЛЕБА: родной брат и родной дядя. Все Глебы - дюже ВУМНЫЕ, рекомендую этого редкого ГЛЕБЧИКА всем - как увидите его труд, так сразу и читайте - не пожалеете.
13:25 19/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Спасибо! ‘smile‘ Очень интересная аргументация! ‘bravo‘ ‘smile‘ ‘wink‘
14:15 19/06/08
Mary L Киев
Рекомендує цей матеріал
Чому? представитель раздолбайки-звездочки не метающий перед окружающими.
Но почему автор не написал, что можно (если работаешь) отказаться от модульной системы?
13:59 19/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Спасибо за рекомендацию! ‘bravo‘ Почему не написал про совмещение работы и модульной системы? - поскольку, пока что, не разбираюсь именно в этом вопросе ‘smile‘
14:31 19/06/08
Гліб, я здобув ступінь магістра в Національному Університеті "Острозька академія" цей вуз як і Києво-могилянська академія більше десятка років вчиться за системою складання тестів при вступі, що там було реалізовано ще за довго до 2008 року коли у нас почалося загальнодержавне тестування.

Так само там від початку існування цих вищів була кредитно-модульна система оцінювання знань за 100 бальною шкалою, через яку пройшли десятки випусків у цих вишах.

Я був за твоєю категорією брахманом, а не зубром, чи просто ксероксами як у нас називали таких устудентів. Але я скажу одне 100 бальна конкурентна система дає чудовй результат, і дозволяє себе справді проявити.

Ця система створена для тих хоче справді вчитися, конкурувати знаннями, і таким чином намгатися вчитися краще за конкурента, в підсумку це дає лише позитив.

Ця система не лояльна до бездарів і ледарів, десятки яких у нас відраховуються за неуспішність після першого ж триместру. Але якщо людина прагне не напрягатися чи вчитися помірно то вона буде мати свої трійки від 61 до 76 балів, але навіть на ці трійки потрібно буде вивчити щось, проявити себе на парах, і т.д.

Ти також не вказав на те що така система наприклад дає можливість навчатися за індивідуальним планом, перездавати пропущенні практичні. З рештою ця система є набагато більш обєктивнішою за 5ти бальну де все залежиь від препода, у нас же можна не погодитися з заліковою оцінкою, а перездати залік на комісії.

За болонською системою студенти можуть вимагати заміни викладча через необєктивність, здачі заліку з предмету в іншого викладача через упередженість в основного. З рештою є автомати, і це чудова річ, я отримував такі автомати десятками, тому що старанно працював протяго триместру і демонстрував чудові знання, то ж в необхідносіт перевіряти мене знову на заліку викладачеві не було. Крім того він навіть змушений поставити автомат, якщо ти набрав проятягом триместру усі необхідні для цього бали.

Болонська система також дає тобі можливість обирати ті предмети які ти справді хочеш вчити, і яким присвятити твоє життя, вже на страших курсах це дозволяє отримувати спеціалізхацію у певній галузі, і вчити тільки те що тобі потрбіно.

Тобто за болнрською системою в центрі є студент і його права, а викладач є партнером студента. За нашою системою студент це бидло, а викладач Бог.
14:17 19/06/08
крім того тобі дається можливість добрати недобрані бали виконуючи додаткові завдання, це можуть бути реферати, можуть бути дослідження, може бути допомога викладачеві у пошуку потрібної йому інформації, написання есе, і т.д.

Болонська система не є репресивною, якщо ти справді хочеш вичтися і не лінуєшся вона дає багато можливостей отримати усі необхідні бали.

Та проблема того що не всі можуть виступити на практичній вирішується дуже просто - у нас це робилося так, йшла практична десь годину, хто хотів виступити той виступив, хто не зміг або не встиг, то ці люди писали 20 хвилинну контрольну роботу, або тест на тему практичної, результати цього тесту і ставився як бал за практичну.
14:23 19/06/08
Проблема реалізації такої системи у традиційних вузах одна - причина у преподах совкового зразка, які звикли брати хабарі, і від настрою чи не настрою ставити які хочеш оцінки кому хочеш. Такі преподи звикли вважати студентів за худобу, безправними і нікчемними, а себе супер богами.

І яким до речі справжня 100 бальна система і тести при вступі перекривають канал отримання хабарів.
14:27 19/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Дуже дякую за відгук! ‘bravo‘
Я повністю з ним погоджуюся! ‘best‘ Я теж вважаю, що кредитно-модульна система краще, але тоді, коли впроваджена правильно!

Але є певна різниця - ви вчились у престижному київському вузі, а у статті йдеться про місцеві виші, на прикладі Запорізького Національного Університету. Такий вуз, як "Острозька академія" має змогу "скидувати баласт", відраховуючи багато студентів, адже відрахованим буде, куди перевестись. А в ЗНУ відраховують у самих крайніх випадках: адже викладачі просто морально не можуть кидати студентів до армії, тому, доводиться натягувати бали усім.

Стаття і не закликає повертатись до старого! Ні у якому разі! Просто йдеться про серйозні помилки у впровадженні, і як їх треба виправляти.
17:15 19/06/08
Я вчився в Острозькій академії, яка справді раніше була одним вузом з києво-могилянкою. На рахунко баласту ну некажіть, у нас конкурси величезні на одне місце, тому краще хай на це місце з резерву прийде нормальний студент, а не чийсь багатий синок який не хоче вчитися, і думає що все можна купити.

Проблема таки в тому, що в традіційних внз не знають і НЕ ХОЧУТЬ таку систему впроваджувати. Не хочуть як на мене з причини бажання зберегти свою деспотію по відношенню до студентів, а відтак і джерело хабарів ‘read‘
23:34 19/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Під "скинути баласт" я розумів інше: це коли під час навчання відраховують певний, досить великий, відсоток студентів, що відстають від інших, аби, тим самим, не гальмувати навчальний процес. Престижні вузи мають змогу відраховувати багато студентів, а місцеві виші такої можливості фактично не мають.

Про деспотію, на мою думку, не варто казати за всі традиційні вузи. Наприклад, на моєму факультеті, як мені здається, навпаки, занадто лояльно та поблажливо ставляться до студентів.

А реформувати треба не лише університети, а і систему довузівської освіти! Бо більшість шкіл так і лишились радянського типу.
23:59 19/06/08
До речі у нас дещо інший поділ 100 балів. від 0 до 60 це 2, від 61 до 75 це 3, від 76 до 90 це 4, від 91 до 100 - 5.
23:36 19/06/08
Аліса
Класно вам! У НПУ імені Драгоманова на укрфілі теж кредитно-модульна, але геть не така! Наприклад, ти не можеш обирати предмети, і доводиться більше часу витрачати на написання рефератів, скажімо, з основ безпеки життєдіяльності, ніж на читання української літератури, як-не-як, профільного предмету!
12:53 01/12/08
Юрій Гай Киев
Рекомендує цей матеріал
Чому? Цікаво: дізнався чимало нового для себе... "ця стаття – це лише невеличка деталь механізму соціального процесу, що прискорює наближення наступних етапів". Про "піар" підмічено дуже вірно і це стосується не лише студентського середовища: в радянські часи казали - 10 років ти працюєш на авторитет, а потім авторите - все життя на тебе. Класифікацію студентів в рамках "болонки", мабуть можна розширювати...
Щодо американської освіти - там дійсно списувати - непростимий гріх, як і не заплатити податки, а виявити таке- акт героїзму і національної свідомості (такий у них менталітет). Стосовно поділу питань на семінарах - їх має бути стільки, щоб вистачило кожному студенту групи, і потрібно допускати можливість письмвої здачі теми семінару, якщо немає змоги доповісти усно - це вже недопрацювання викладача.
Самовпевнені студенти (типу Ваших брахманів) виграють за будь-якої системи: я й сам свого часу користувався цим прийомом - верзти нісенітниці таким впевненим тоном, з апеляціями до суміжних наук, що самому подих перехоплювало - спрацьовувало (недарма в народі кажуть: "наглость - второе счастье"). Удачі Вам!
20:05 21/07/08
Рекомендує цей матеріал
17:01 19/06/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Щиро дякую за рекомендацію! ‘bravo‘
17:17 19/06/08
Гость
Статтю цікаво було читати, багато з чим згодна. Щодо типів студентів, які Ви виділяєте. Я згодна, що слухати бубніння з ксерокса - пуста трата часу. Але слухати відвертий брєд брахманів - теж дратує. Я ні в якому разі не хочу Вас образити, бо дійсно є студенти, які розуміють, про що йде мова на парі і розумно висловлюють свої власні думки і висновки. Але! Є й такі, які нічого не знають, про щось триндять, вибачте на слові, але з таким виглядом, ніби вони - ГЕНІЇ щонайменше. А Ви їх до одного класу віднесли. Мені здається, треба було б якось розділити dknown
А в тому, що процвітають в університетах "піонери", винні викладачі, які дозволяють перетворювати семінари і практички на пусте читання ксероксів! Я теж проти цього!
13:09 01/12/08
Рекомендует этот материал
Почему? гениальненько, хотя ненавижу бурсаков с породы козачества... За мелко-пакастную этнонепримиримость... Обычно на уроках я требовал от них просто МОЛЧАТЬ... Но вот набор идей общегуманитарного свойства просто замечательны и по масонски мудры... Лучше всего, когда брахманы перевоплатятся в брахм-масонские товарищества по типу американских студтовариществ... Всякую этнопестрость оставляйте на послевузовские суб- и этнокультуры... Иначе МЕСТЕЧКОВОСТЬ УКРАИНЫ В РУКАХ ВАШЕГО ПОКОЛЕНИЯ СТАНЕТ ЖЕСТОЧАЙШЕЙ УРОДЛИВЕЙШЕЙ ОТВРАТНЕЙШЕЙ ЯВЬЮ. ОТВРАТНОЙ ДО МЕРЗОСТИ....
23:14 06/03/09
Стаття просто супер! ‘best‘ Автор - молодець! ‘bravo‘ І тема актуальна, та особисто мені близька (теж навчаюся за модульно-кредитною системою, теж здається належу до касти брахманів ‘LOL‘, хоч в моєму вузі дещо інша система нарахування балів, але в загальному все дуже близько ‘smile‘) Взагалі, кожен ВНЗ впроваджує модульну систему по-різному, і якщо зібрати свідчення студентів з різних універів то отримаємо дуже барвисту картину - з цих всіх свідчень, якщо їх зліпити разом, вийде захоплююча епопея! ‘LOL‘ Глібе, ще раз дякую Вам за висвітлення теми! ‘best‘
20:46 07/07/08
Гліб Мінаєв Запорожье
Зореслава, дуже радий, що Вам сподобалась стаття!!! ‘bravo‘
А ще більше радий вашою приналежністю до "брахманів" ‘bravo‘ ‘bravo‘ ‘bravo‘
Бо, на жаль, це досить рідко буває, і, як показує досвід, саме дівчата більше схильні до "піонерства" ‘smile‘
21:13 07/07/08
Щодо "піонерства", то воно мене часом ой як дратує, але намагаюсь не звертати уваги - толерантність ж бо - одна з характерних рис брахманів, через те ми, колего, й популярні в народі ‘wink‘ До речі, п"ять автоматом - це також привілегія брахманів, але згодна з Вами, що й іспити для них (чи то пак для нас ‘wink‘) не є катастрофою ‘cool‘ Мабуть з нашого досвіду треба створити методичні рекомендації під назвою "як вижити в модульній системі, та ще й розважитись при цьому" ‘LOL‘
23:05 07/07/08
Клуб Свободи
В Іспанії "болонку" студенти не сприйняли: http://freedomclub.at.ua/news/2009-03-19-6
20:50 19/03/09
Гліб Мінаєв Запорожье
Дякую за розуміння! ‘best‘
22:47 08/07/08
Рекомендует этот материал.
08:42 13/02/10
Гліб Мінаєв Запорожье
Дякую за рекомендацію! ‘bravo‘
Цитата:
Стосовно поділу питань на семінарах - їх має бути стільки, щоб вистачило кожному студенту групи

Наприклад, у мене в группі 30 студентів ‘smile‘
Цитата:
можливість письмової здачі теми семінару

Згоден! Деякі викладачі в нас так і роблять.
Цитата:
Самовпевнені студенти (типу Ваших брахманів) виграють за будь-якої системи

Це так! Але, часто не дуже цікаво слухати на семінарі бубніння представників класу "хомо піонерус" ‘evil‘ А діюча система, принаймні на моєму факультеті, на жаль, дозволяє їм так робити...
18:52 22/07/08

Live

2 час. назад

Petro Boriwiter комментирует материал КОГДА «ПУТИНСКИЕ» СПУСТЯТСЯ С НЕБЕС НА ЗЕМЛЮ, ГРАЖДАНЕ?

3 час. назад

Владимир Некрасов публикует статью КОГДА «ПУТИНСКИЕ» СПУСТЯТСЯ С НЕБЕС НА ЗЕМЛЮ, ГРАЖДАНЕ?

4 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал СТАТЬ БЫ…

4 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал СТАТЬ БЫ…

4 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал Як винаходив Господь сотні мов

4 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал Євробачення 2017: враження від проведення конкурсу

4 час. назад

Жиго публикует статью Я тобі напишу лист

4 час. назад

Житель из Харькова рекомендует материал Євробачення 2017: враження від проведення конкурсу

4 час. назад

Жиго комментирует материал Як винаходив Господь сотні мов

5 час. назад

Petro Boriwiter рекомендует материал 124. Навіщо Держдеп назвав війну АТО?

5 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал Северно-Корейск
ая морковка для Украины

5 час. назад

Литвиненко Анатолий рекомендует материал СТАТЬ БЫ…

6 час. назад

Литвиненко Анатолий комментирует материал Северно-Корейск
ая морковка для Украины

7 час. назад

Геннадий Балашов публикует статью Жил-был Прокурор

7 час. назад

XoXo публикует статью Домашняя еда для тех, кто не сидит дома (приготовь за 10 минут)

7 час. назад

XoXo публикует статью Топ-3 рецепта хрустящей гранолы для всей семьи

7 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал А у раю як у раю

7 час. назад

lleonid публикует статью 124. Навіщо Держдеп назвав війну АТО?

8 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал Северно-Корейск
ая морковка для Украины

8 час. назад

Житель из Харькова рекомендует материал БОЛЬШЕВИЗМ В РОССИИ ПОБЕДИЛ, ОКОНЧАТЕЛЬНО И БЕСПОВОРОТНО, ГРАЖДАНЕ?

8 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал БОЛЬШЕВИЗМ В РОССИИ ПОБЕДИЛ, ОКОНЧАТЕЛЬНО И БЕСПОВОРОТНО, ГРАЖДАНЕ?

8 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал Як винаходив Господь сотні мов

9 час. назад

Житель из Харькова комментирует материал Як винаходив Господь сотні мов